Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ přehled
Iva Jungwirthová
Závažné postižení sluchu není automaticky „vstupenkou“ do speciální školy. Podle psycholožky Ivy Jungwirthové téměř u všech dětí, které špatně slyší, stojí za to pokusit se o integraci do běžné školy. Jaké vady sluchu se u dětí mohou vyskytnout? Vady sluchu se podle závažnosti dělí na lehkou, střední a těžkou nedoslýchavost a na praktickou hluchotu. Mít sluchovou vadu neznamená, že člověk neslyší nic, stejně jako u zrakových vad i zde existuje různá míra závažnosti postižení sluchu. Důelžitá není diagnóza, ale jak dítě se sluchadly nebo s kochleárním implantátem vnímá mluvenou řeč. Ve speciálních školách těmto dětem chybí především to, co jim může dát pouze integrace - pozitivní vrstevnické řečové vzory a běžné sociální prostředí. Autorka vysvětluje, co s sebou nese vada sluchu, provází čtenáře přehledem pomůcek, které děti s vadou sluchu používají, a podrobně rozebírá výchovně-vzdělávací proces ve škole. Zdůrazňuje důležitost komunikace školy s rodiči a také s odborníky, provádí čtenáře možnostmi, které dává současná legislativa, a nabízí zkušenosti a návody z praxe.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ v seznamech
v Přečtených | 5x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Knihotéce | 1x |
v Chystám se číst | 1x |
Štítky knihy
děti pedagogika speciální pedagogika sluchové postižení mateřské školy základní školy
Autorovy další knížky
2015 | Pohodoví rodiče – pohodové děti |
2015 | Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ |
2013 | Mezi školkou a pubertou |
Určitě bych doporučila kterémukoliv učiteli, který ve své třídě má dítě se sluchovým postižením. Krásně uvádí do světa sluchového postižení a poskytuje názorné příklady situací, které mohou nastat.