Havarrské kobky přehled
Jiří Zahradníček
Jsi schopný zloděj z města Havarr. Díky nešťastné náhodě se společně se svým bratrem ocitneš ve vězení. Trestu se lze vyhnout pouze tak, že splníš záhadný úkol, jenž ti zadal král Horon II. Putování zpočátku vypadá nevinně, osud tě však zavede na tajemné místo, o kterém jsi dosud neměl ani potuchy. Čemu všemu budeš muset čelit, abys zachránil život uvězněného bratra? Gamebook Havarrské kobky je fantasy hrou pro jednoho hráče. Střetni se v boji s hrůznými nestvůrami, překonej zákeřné pasti a osvoboď se ze sevření podzemní magie. Bude pouze na tobě, jak dobrodružství dopadne!... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Havarrské kobky. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (13)
Havarrské kobky rozhodně nejsou špatný gamebook, v sérii Fighting Fantasy by patřily k lepšímu průměru. Největší výtkou z mé strany tak je, že podle popisu jsem se těšil na hraní za zloděje. Tedy plížení, vyhýbání se bojům a originální řešení problémů. Místo toho je hrdina klasický válečník, který kosí nepřátele, se kterými by měl co dělat i oddíl vojska.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Havarrské kobky v seznamech
v Přečtených | 22x |
ve Čtenářské výzvě | 2x |
v Doporučených | 5x |
v Knihotéce | 36x |
v Chystám se číst | 11x |
v Chci si koupit | 6x |
Jméno Jiří Zahradníček není na gamebookové scéně neznámé, takže bylo jen otázkou času, než se k některé z jeho knih dostanu. Během četby na mě dýchla oldschoolová atmosféra knih Fighting Fantasy smísených s ranou českou gamebookovou tvorbou. Týká se to jak úvodních pravidel hry, tak samotného dungeonu a vlastně i příběhu (jehož pozadí mi přijde trochu nedomyšlené, ale i tak postačilo). Knize se ovšem daří čtenáře vtáhnout a přenést na něj nadšení ze hry, takže pokud mi něco skřípalo, zvykl jsem si rychle.
Problém tkví v tom, že i když je vaše postava zloděj, namísto stínové kleptomanie spíš co chvíli buší do poměrně tuhých nepřátel jako pravověrný válečník. Hra k tomu i sama svádí, ať už nalézáním magických předmětů prospěšných v boji nebo výskytem fightů, kterým se jednoduše nelze vyhnout. To po pár hrách ovlivní i počáteční výběr schopností (takový Kritický úder se hodí) a kde číhají pasti už časem většinou tušíte. Hru se mi úspěšně podařilo projít na třetí pokus, kdy jsem si dobře naházel postavu, získal cestou dobré vybavení a výzvou se tak pro mě stal až závěrečný epický bossfight. Tomuto svazku nechybí napětí z odhalování neznáma a jelikož jsem zdaleka neprozkoumal vše, tak ani značná znovuhratelnost.
Havarrské kobky potěší (nejen) čtenáře devadesátkových gamebooků.