Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky přehled
Stanislav Bendl
Publikace obsahuje dvě stěžejní části. Jedna pojednává o kázeňských prostředcích, druhá se zaměřuje na návrh komplexního řešení problematiky školní (ne)kázně. Jádrem celé publikace je druhá část, která zpracovává problematiku kázeňských metod a prostředků. Implicitním poselstvím této knihy je „rehabilitace” kázně. Slovo kázeň u mnoha lidí vzbuzuje odpor a má určitý negativní nádech. Bývá často asociována s potlačováním lidské přirozenosti, podřizováním se vnitřně neakceptovatelným normám, navíc pod tlakem nepříjemného dozoru. Vyslovíme-li slovo kázeň, spoustě lidí se vybaví nepříjemné vzpomínky na školu či zfanatizované členy náboženské sekty, kteří se naprosto otrocky a nekriticky podřizují autoritě vůdce. I když kázeň má pro mnohé lidi poněkud temný, nepříjemný nádech a lidé si ji často asociují s trestem, vězením, rákoskou, omezováním osobní svobody, faktem zůstává, že plní důležité funkce a je podmínkou nejen prosperity, ale i zdravého vývoje jedince a celé společnosti. Kniha je určena především učitelům v praxi a studentům učitelství a vychovatelství. Může však také sloužit rodičům, kteří mají s chováním svých dětí problémy. Informace z ní mohou rovněž čerpat frekventanti doplňkového studia k získání pedagogické kvalifikace.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky v seznamech
v Přečtených | 2x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
Autorovy další knížky
2003 | Prevence a řešení šikany ve škole |
2011 | Školní kázeň v teorii a praxi |
2011 | Kázeňské problémy ve škole |
2015 | Vychovatelství |
2016 | Základy sociální pedagogiky |
Náhled do českého školství, které se potýká s mnohými kázeňskými problémy.
Určitě by kniha/příručka mohla být návodem k tomu, jak náročné situace ve třídě zvládnout, ale každá rada či doporučení tkví v tom, že učitel musí mít ve třídě autoritu. A samozřejmě velkým problémem jsou i rodiče, kteří nespolupracují.
Šokuje mě, že se situace ve školách za 20 let od vydání knihy nezměnila. I když autor popisuje možnosti, jak mnohé věci změnit, naráží na řadu překážek ve školním řádu či dalších předpisů.
Celkově ve mně kniha vyvolala beznaděj, nicméně bylo zajímavé zjistit, že na ZŠ se s šikanou setká 41 % žáků. Když připočteme i kyberšikanu, nesmíme se divit, jak se některé děti chovají.