Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů přehled
Don Thompson
Ojedinělý a v češtině unikátní pohled na světový trh se současným uměním. Nesmírně čtivou a zábavnou formou identifikuje ekonomické zákony a marketingové strategie, které vedou k dosažení tak závratných cen za práce některých výtvarníků, zatímco jiní zůstávají bez povšimnutí. Autor čerpá z jedinečných rozhovorů se špičkovými aukcionáři, galeristy, výtvarníky i sběrateli, shromážděných během svého průzkumu a objasňuje psychologii trhu s uměním, který má dnes mnoho společného s prodejem luxusních značek módního zboží. Pronikavou, solidními údaji podloženou analýzu odlehčuje úsměvný přístup zdravého rozumu, který nás provází na průzkumné výpravě fascinujícím světem současného umění.... celý text
Literatura naučná Umění
Vydáno: 2010 , Kniha ZlínOriginální název:
The $12 Million Stuffed Shark: The Curious Economics of Contemporary Art, 2008
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (10)
Proč se žralok napuštěný ve formaldehydu prodá za 12 milionů dolarů? Co hýbe světem současného umění a co to vlastně současné umění je? Stačí, když známý malíř prodá jiný obraz se svým podpisem a zvýší tak jeho hodnotu trojnásobně? A jsou současní umělci vůbec umělci ve správném slova smyslu, když své obrazy nevytváří ale je to práce jejich asistentů? … Světem umění hýbou peníze, jedná se jen o hon o prestiž. Současné umění= hra monopoly pro ty nejbohatší.... knížka, kterou si musíte přečíst, pokud Vás svět umění aspoň trochu zajímá! :-)
Kniha o umění, které již není uměním. Kniha o marketingu, který vládne světem. Kniha o tom, že když nevíte co s penězi, tak si za milion koupíte h.... (nechť si čtenář dosadí cokoli), protože nikdo jiný za něj tolik peněz nedal. Kniha o tom, že dílo neprodává jeho umělecká hodnota, ale schopnost umělce "zaprodat" (jiné slušné slovo mne bohužel nenapadlo) sebe sama. Nevím, na co si lidé neustále stěžují, protože jestli mohou utrácet i za "toto", tak naše společnost se má vážně skvěle!
Kniha je neskutečně zajímavá, ale mám z ní pocit, že "něco je špatně" a jsem z ní velice smutná.
Motto knihy: "Při pohledu na umělecké dílo si musíte říct, kolik jste ochotni dát, abyste se na něj už nemuseli dívat!"
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů v seznamech
v Právě čtených | 5x |
v Přečtených | 76x |
ve Čtenářské výzvě | 3x |
v Doporučených | 8x |
v Knihotéce | 32x |
v Chystám se číst | 116x |
v Chci si koupit | 33x |
v dalších seznamech | 3x |
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2010 | Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů |
2014 | Supermodelka a krabice Brillo |
2018 | Oranžový balonkový pejsek |
Smutný "konec" umění. Prachy určují, co je tím pravým uměleckým dílem.
Umění není uměním proto, že je například obraz hezký na pohled, výjimečně dobře vymyšlený / zpracovaný... Ne, jde o reklamu, marketing, boj pracháčů mezi sebou, adrenalin na prestižních aukcích. O dílo samotné tu vlastně nejde. Nemusí ho dokonce stvořit ani ten "umělec", který je pod ním podepsán. Moderní umění se nám jaksi vzdálilo od toho, že by se snad mělo dílo líbit tomu, kdo si ho kupuje. Nevadí, že je hnusné, hlavně, že má "rodokmen".
Chce se mi blejt, velebnosti.
Knížka je to výborná. Popisuje poslední fázi životního cyklu uměleckého díla - jeho koupi, prodej, koupi, prodej... Ani po přečtení se mi ale nedaří chápat astronomické ceny některých (podle mého) nesmyslů.
Jsem ráda, že už mám načteno i něco o těch předešlých fázích a tak ve mně nezůstane po přečtení tohoto jen trvalé znechucení z umění.
Poslední část knihy mi přece jen blikla trochou světélka na konci tunelu. S tím, že jako investice se umění ještě až tak nevyplatí. Tak aspoň, že většina těch šílenců, kteří toto financují, na tom nevydělá, jinak by se to točilo ještě do větších otáček a absurdna.