Luther - Finále středověké zbožnosti přehled
Jaroslav Vokoun

Pozoruhodný portrét Martina Luthera vychází u příležitosti velkého výročí reformace (1517–2017). Jaké byly Lutherovy duchovní kořeny? Jaké měl zázemí a na čem stavěl duchovní život? Nebyl spíše reformátorem zbožnosti a pastýřem duší než kritikem nešvarů či napravovatelem církevních pořádků? Prof. Vokoun čerpá ze solidních pramenů a odborné literatury, přitom ale píše esejistickou formou, což knize dodává čtivost a přístupnost pro široké spektrum čtenářů. S užitkem si ji přečte akademik, který se zabývá teologií či religionistikou, ale i každý křesťan, který chce obnovit svou víru či „teologii srdce“ ze stejných zdrojů, z jakých čerpal sám Luther.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Luther - Finále středověké zbožnosti. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (5)


Podnětná knížka zaměřená především na spirituální oblast Lutherovy osobnosti a jeho díla.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Luther - Finále středověké zbožnosti v seznamech
v Přečtených | 6x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Mé knihovně | 1x |
v Chystám se číst | 6x |
v Chci si koupit | 2x |
(tato data se aktualizují 1x za hodinu.)
Štítky knihy
křesťanství protestantismus, protestantství dějiny křesťanství křesťanský Západ teologové osobnosti náboženství křesťanská teologieAutorovy další knížky
2017 | ![]() |
2011 | ![]() |
2012 | ![]() |
2014 | ![]() |
2004 | ![]() |
Přiznám se, že jsem dosud považoval Luthera za postavu, která sice nastartovala reformu křesťanství, ale zároveň obětovala živoucí bohatství přítomné v mystické zkušenosti intelektuálnímu moralizování. Sypu si popel na hlavu, protože co může být pravda o některých podobách moderního protestantismu, rozhodně neplatí o Lutherovi, jak ho přibližuje Jaroslav Vokoun v této knížce. Naopak, vyvstává tu obraz člověka, který místo rušení klášterů rozšiřuje klášter na celý svět, místo marginalizace svátosti vidí Krista i v tom nejmenším listě stromu a místo intelektualizace náboženství je pro něj teologie především zkušeností Boží sladkosti.