Nikdo nejde z kola ven - Detektivní encyklopedie handicapů přehled
Hana Zobačová
Aleš a Matěj jsou velcí kamarádi, a když se u nich ve třídě ztratí tablet, rozhodnou se jej stůj co stůj najít. Do pátrání se zapojí i jiné děti ze školy a společně pomalu rozmotávají příběh toho, kdo jaký je, co kdo vlastně potřebuje a umí, proč každému z nás jde něco jiného a baví ho odlišné věci. Každý jsme jiný. Někdo má modré oči, další zase hnědé, a někdo možná nevidí, neslyší nebo úplně nerozumí všemu, co mu chceme říct. Další děti mohou mít potíže s pohybem nebo s učením. Přesto z nás mohou být kamarádi. Čtivá kniha objasňuje dětským jazykem nejrůznější postižení a ukazuje, že leckteré nesnáze lze překonat nebo je aspoň zmírnit.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Nikdo nejde z kola ven - Detektivní encyklopedie handicapů. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Kniha je průřezem handicapů, které můžou potkat každého z nás nebo někoho z našeho okolí. Ať už je to porucha učení, ADHD, vady sluchu či zraku. Hledání tabletu tak dostalo trochu jiný rozměr. Za mě je to skvěle napsaná kniha!
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Nikdo nejde z kola ven - Detektivní encyklopedie handicapů v seznamech
v Přečtených | 9x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Knihotéce | 1x |
v Chystám se číst | 6x |
v Chci si koupit | 2x |
v dalších seznamech | 4x |
Autorovy další knížky
2015 | Pohádka o Koblížkovi |
2015 | Pohádka o veliké řepě |
2022 | Zázrak o Vánocích |
2020 | Auta, vlaky, bagry taky |
2019 | Žil byl kdysi kdesi |
Výkladové části převažují. Na šestiletou byly psány složitě, nedětským jazykem. Termíny osvětlují termíny a je to místy nepřehledné. Občas mi to přišlo jako lehce upravený výklad z nějakých skript včetně šroubovaného způsobu vyjádření. Ale možná hloubavé desetileté dítě už tento neosobní, zobecňující styl výkladu pochopí. Já jsem musela dcerce vysvětlovat vlastními slovy a na konkrétních příkladech to, co chtějí autoři říct. Příběhová část nás obě bavila, ale je jí v textu docela málo, je v pozadí. Váhám mezi 3 a 4 body a rozhoduje to, že už jen snaha přiblížit dětem problémy ostatních a podpořit tak inkluzi je skvělá. Celkové vyznění knihy, že všichni jsou si ve třídě rovni a můžou spolu vycházet dobře, se mi moc líbí.