„Nová škola“ v meziválečném Československu ve Zlíně: Ideje, aktéři, místa přehled
Tomáš Kasper , Dana Kasperová
Publikace Nová škola v meziválečném Československu ve Zlíně – ideje, aktéři, místa zpracovává problematiku meziválečné školské reformy (1929–1939) v kontextu tzv. firemního města Zlína, prostoru pokroku, modernity, racionalizace, síly moderní techniky. Myšlenky racionalizace, taylorismu, zásad scientific management neovlivňovaly jen výrobu ve firmě Baťa, každodenní život ve Zlíně, ale i chod pokusných zlínských veřejných škol. Jejich cílem byla škola činná (learning by doing) a společenská (school democracy). Studie v první části analyzuje cestu české pedagogiky k důvěře v racionalizační hnutí a v druhé části rekonstruuje pedagogické zásady v pokusných obecných a měšťanských školách ve Zlíně.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize „Nová škola“ v meziválečném Československu ve Zlíně: Ideje, aktéři, místa. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (0)
Zatím zde není žádný komentář.
Související novinky (1)
Knižní novinky (22. týden)
25.05.2020
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha „Nová škola“ v meziválečném Československu ve Zlíně: Ideje, aktéři, místa v seznamech
v Chystám se číst | 2x |
v Chci si koupit | 1x |
v dalších seznamech | 1x |
Štítky knihy
monografie Zlín (Gottwaldov) reformní pedagogika meziválečné období (1918-1938) rok 1918-1939 experimentální školy inovace ve vzdělávání školní výuka