Olga Vladimirovna Gzovska přehled
Hugo Boettinger
Soubor kreseb Hugo Boettingera, na kterých zobrazuje slavnou ruskou tanečnici Olgu V. Gzovskou.
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Olga Vladimirovna Gzovska. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Olga Vladimirovna Gzovska v seznamech
v Přečtených | 1x |
Autorovy další knížky
1929 | Kresby |
1941 | Lidi a lidičky |
1910 | Karrikatury |
1925 | Grotesky |
1940 | Hugo Boettinger: výbor obrazů |
Čistě obrazová publikace. // Půjčeno pro zajímavost, na základě poznámek pořízených při čtení monografie Ivany Jonákové - "Malíř a kreslíř Hugo Boettinger (1880-1934)". Z ní také opisuji následující text:
„V jejím projevu se v moderním pojetí spojovala recitace, hudba a tanec. Boettingerovy a Mařatkovy expresivní rychlé kreslířské zkratky různých póz doplňují Siblíkovu knihu Tanec nového života vydanou v roce 1922, poeticky zachycující dojmy z pražských vystoupení Gzovské, při nichž recitovala Turgeněvovu báseň Nymfy, vystupovala jako Salome a tančila na různé hudební skladby. Gzovská se objevuje na několika Boettingerových malbách (Salome, V létě) a jeho pozdější arkadické výjevy se skotačícími a pobíhajícími dívkami, moderními bakchantkami, jako by přímo ilustrovaly Siblíkovy pasáže, v nichž popisuje její tance v lehké zelené sukénce na loučce u řeky zalité letním odpoledním sluncem anebo vyzývá dívky, aby tančily na nivách v bílých řízách s květinami ve vlasech. Boettingerův typ štíhlé sportovní dívky spíše chlapeckého typu předvedený na obrazech i v humoristické kresbě odpovídal zároveň dobovému ideálu krásy dvacátých let a kultu zdravého těla. Projevuje se zde také vliv Maxe Švabinského a jeho arkadických prosluněných výjevů, i když Boettingerův temperament byl zcela jiný. “