Proč obrazy nepotřebují názvy přehled
Ondřej Horák , Jiří Franta

Kolik je na světě originálů, co všechno změnil černý čtverec a proč by někdo kradl pisoár? Na takové a mnohé další otázky nabízí odpověď tato vizuálně hravá kniha o moderním umění. Publikace poprvé představuje nejvýznamnější období historie výtvarného umění snadno pochopitelnou a zábavnou formou, která zaujme jak děti, tak jejich rodiče. Malí i velcí čtenáři se mohou dozvědět, jaký je rozdíl mezi galerií a muzeem nebo co je to aukce a depozitář. V knize naleznou navíc napínavý detektivní příběh v komiksové podobě a obrazový rejstřík slavných umělců a jejich děl.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Proč obrazy nepotřebují názvy. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (16)


Nádherné zpracování. Už ten fenomenální nadpis svědčí za vše! Nádherné obrázky, příjemný děj a když ještě přičteme časovou osu na konci je to výborná kniha!


Kniha se nám líbila moc. I několik měsíců po dočtení se k ní vracíme, když narazíme na téma z oblasti umění.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Ocenění knihy (2)
2015 -
Magnesia Litera
(Litera za knihu pro děti a mládež)
2015 -
Zlatá stuha
(Výtvarná část: Literatura faktu pro děti a mládež)
Kniha Proč obrazy nepotřebují názvy v seznamech
v Přečtených | 113x |
ve Čtenářské výzvě | 14x |
v Doporučených | 4x |
v Mé knihovně | 27x |
v Chystám se číst | 54x |
v Chci si koupit | 21x |
v dalších seznamech | 7x |
Kniha je výtvarně hezky zpracovaná. Byl to jeden z důvodů, proč jsem si ji koupila.
Naštěstí si většinu dětských knih, předtím než je dám dětem, sama přečtu. U této knihy jsem za to velmi ráda, protože ji nakonec svým, ani jiným dětem, nikdy nedám. Případně jen jako ukázku machismu v kunsthistorii. Autoři jsou muži, recenze na zadní straně jsou od mužů a v celé takměř stostránkové knize nenajdete jedinou zmínku o jediné ženě (kromě provázejících, tudíž nekrativních postav). Autorům nestálo za to zmínit jedinou umělkyni, jedinou ženu, která by byla pro historii posledních sta let důležitá (Na konci knihy je časová "historická" osa, kde najdete opět jen "velké" muže vědce, politiky, historiky.)
Za mne naprosto nevhodný pohled na historii umění a lidstva, který je už dávno překonán a i z toho důvodu nechápu, jak mohl Labyrint/Raketa s vydáním této knihy souhlasit.