Prozodie oslovení, pochvaly a napomenutí v promluvách učitelů přehled
Jana Vlčková-Mejvaldová
https://www.databazeknih.cz/img/books/43_/436169/prozodie-osloveni-pochvaly-a-napome-IpX-.jpg
5
1
1
Výsledky výzkumu, při němž byl vysloven předpoklad, že prozodická stránka školské komunikace se zcela zásadně podílí na vnímání a sebehodnocení žáka a přímo ovlivňuje jeho školní úspěšnost.
Jazyky, lingvistika Učebnice a slovníky Vzdělávání, školství
Vydáno: 2012 , Univerzita Karlova. Pedagogická fakultaOriginální název:
Prozodie oslovení, pochvaly a napomenutí v promluvách učitelů, 2012
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Prozodie oslovení, pochvaly a napomenutí v promluvách učitelů. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Prozodie oslovení, pochvaly a napomenutí v promluvách učitelů v seznamech
v Přečtených | 1x |
v Mé knihovně | 1x |
v Chystám se číst | 1x |
v dalších seznamech | 1x |
Autorovy další knížky
2018 | Cvičebnice výslovnosti češtiny nejen pro školní výuku |
2006 | Prozodie, cesta i mříž porozumění |
2012 | Prozodie oslovení, pochvaly a napomenutí v promluvách učitelů |
2017 | Komunikace řečí, komunikace lidí...: Sborník pro Marii Bořek-Dohalskou |
2015 | Vývoj slovanských a germánských nominálních paradigmat |
Pro mě velmi zajímavá a přínosná studie, která dokazuje, že lingvistika není jen humanitní obor s cílem nimrat se v něčem, co každý zná (jak si spousta lidí o humanitních oborech myslí), ale že je to měřitelná disciplína, ve které se dá zkoumat a objevovat. Pevné sepnutí s pedagogikou je samozřejmostí.
Bylo překvapující, že prozodie naplňuje náš život až tolik. Tedy ono to vlastně vůbec překvapivé není, když to prostě nevědomě děláte. Ale když najednou zjistíte, že vše má nějaký efekt a vše se dá řídit, je to znenadání nový svět. A nejen v promluvách učitelů, tohle se dotýká každého. Jen je škoda, že kdybychom to vše měli dokonale ovládat, abychom vždy byli adekvátní našim účelům, tak by z nás byli téměř roboti. Emocionalita k životu patří, ale je zajímavé vědět, jak to pak působí na ostatní, zejména tedy ve škole.