Půlnoc ve Studni duší přehled
Jack Laurence Chalker
Studna světů série
1. díl
Studna světu není obyčejná planeta – spíš pokusná laboratoř. Celý svět, řízený planetárním mozkem, je rozdělen do více než dvanácti set šestiúhelníků, přičemž každý z nich se vyznačuje vlastní biosférou, technickou úrovní a jiným inteligentním druhem, mnohdy mírumilovným, leckdy však agresivním. Cesta na planetu vede mnoha tajnými bránami, ale zpátky už ne. Příchozí jsou nemilosrdně transformováni na jeden z mnoha zdejších druhů, a tak starého vesmírného vlka, kapitána Nathana Brazila, na jeho dobrodružné cestě doprovází mořská panna, ohromný netopýr a zamilovaný kentaur. Jejich cílem pak není nic menšího než Studna duší, s jejíž pomocí se dá změnit osud celého vesmíru… -- zdroj: legie.info --... celý text
Literatura světová Romány Sci-fi
Vydáno: 2000 , Ivo ŽeleznýOriginální název:
Midnight at the Well of Souls
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Půlnoc ve Studni duší. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Když jsem si četl anotaci na přebalu, tak jsem se docela dost zděsil. Mořská panna, zamilovaný kentaur a obří netopýr? Fakt to mám číst? Ale nakonec dobrý, líbilo se mi to! I přes avizované obsazení to je pořád víc sci-fi než fantasy, i tomu šílenému světu se spoustou "šestek" se dalo uvěřit.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Půlnoc ve Studni duší v seznamech
v Přečtených | 16x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Doporučených | 2x |
v Knihotéce | 38x |
v Chystám se číst | 2x |
Autorovy další knížky
1996 | Lilith: Had v trávě |
2000 | Mrož pro kybernet |
2000 | Půlnoc ve Studni duší |
1996 | Kerberos: Vlk ve stádu |
2001 | Charón: Drak před branami |
Planeta rozdělená na více než patnáct set habitatů s vlastní biosférou, technickou úrovní a jedinečným inteligentním druhem. Na ní dvě skupiny přetvořených lidských jedinců soupeřících o to, kdo první dosáhne Studny duší - řídícího střediska - s jehož pomocí se dá ovládnout celý vesmír. Na první pohled připomíná Chalkerův román počítačovou plošinovku, ve které musí hráč projít nekonečným množstvím úrovní (z nichž každá je zcela pochopitelně ve všech aspektech odlišná od té předchozí), než se dostane k finálnímu zápasu s bossem. Pro autora je to příležitost blýsknout se svou neohraničenou představivostí a vytvořit vpravdě ohromující světy, v nichž může popustit uzdu všem svým zábranám. Chalker však kromě těchto hrátek s imaginací postupně přidává i nějakou tu myšlenku (hodnou div ne Sokrata), a tak se ona původní dobrodružná road movie mění v jakési mnohovýznamové vesmírné poselství, které dokáže ve finále dokonce i otočit vrtulí. Není to bůhví co, ale jako oddychovka to docela funguje.