Učte se sami - Dovolte dětem, aby se učily sami přehled
John Holt
V této knize Holt vysvětluje, proč je dobré, když se děti učí mimo školy s pomocí rodičů, dalších dospělých či svých kamarádů. Předkládá v ní své cenné postřehy o tom, jak se děti učí, i zkušenosti a praktické nápady pro rodiny, které chtějí učit své děti mimo školy. Tato kniha se stala biblí homeschooleru a unschooleru již od svého prvního vydání v roce 1981. V roce 2003 vyšla aktualizovaná verze, kterou edičně připravil Holtův kolega a současný prezident Holt Associates Patrick Farenga. Holt si pragmaticky uvědomoval, že těch, kteří chtějí učit své děti sami, bude vždy menšina, a právě proto poukazoval na to, že podpora těchto rodin a spolupráce s nimi je pro tradiční školy přínosem, a ne hrozbou. V rámci domácího vzdělávání lze totiž na rozdíl od škol, které jsou svázané různými předpisy a postupy, pružně reagovat na potřeby dětí a zkoušet různé přístupy tak, aby byly pro děti nejefektivnější a nejzábavnější. Tyto zkušenosti pak lze využít i v běžné školní výuce, pokud bude probíhat komunikace mezi rodinami vzdělávajícími děti doma a školami.... celý text
Psychologie a pedagogika Rodina Vzdělávání, školství
Vydáno: 2018 , One Woman PressOriginální název:
Teach Your Own, 1981
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Učte se sami - Dovolte dětem, aby se učily sami. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Jednoduše. Přečtěte si to. A nepřestávejte číst. Nezavírejte se před něčím, co neznáte.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Učte se sami - Dovolte dětem, aby se učily sami v seznamech
v Přečtených | 8x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Knihotéce | 1x |
v Chystám se číst | 28x |
v Chci si koupit | 9x |
v dalších seznamech | 3x |
Autorovy další knížky
1995 | Jak se děti učí |
1994 | Proč děti neprospívají |
2018 | Učte se sami - Dovolte dětem, aby se učily sami |
Doporučuji. Připravte se na knihu plnou myšlenek. Kniha vychází především z amerického prostředí, nicméně mnohé informace lze použít, přeložit do jiné země, např. ČR. Pro někoho to bude znít radikálně, nepředstavitelně, pro ty, co už taky žijí, to bude do značné míry inspirativní.
Pár tipů: Na straně 90 autor kritizuje školy skrz monopolizaci vědomostí. Na straně 126-128 se zabývá nudou a umělými činnostmi. Na straně 133 o vlivu na redukcí jazyků. Na stranách 174-177 popisuje obtíže pokus, drezury. Na straně 187 získáte jiný pohled na určování pravé a levé strany a možná i toleranci vůči dětem, které ty nelogičtnosti nepobrali.