Utrpení Páně podle Jana přehled
Ctirad Václav Pospíšil
Duchovní, teologický a historický výklad Janových pašijí. Autor přibližuje hloubku a krásu klíčové události dějin spásy – utrpení a oslavení Ježíše Krista. Nejprve se zabýváme specifickým způsobem janovského myšlení a vyjadřování. Poté sledujeme jednotlivá zastavení na Ježíšově cestě – jak se vydává těm, kdo ho přicházejí zatknout, jak je vyslýchán, odsouzen, ukřižován i pohřben. Konečné slovo má ale Bůh – v Ježíšově vzkříšení a setkávání s učedníky. Janovy pašije jsou prozářeny světlem povelikonoční víry. Kde je kříž, tam je i vzkříšení. Kde je vzkříšení, tam jsou ti, kdo věří v Krista, milují ho, radují se z Pánových tajemství a prožívají je v prosté každodennosti.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Utrpení Páně podle Jana. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (4)
Hodnocením jdu trochu níž než na čtyři, protože některé pasáže zajímavé nesporně jsou, byť spíše ty úvodní a závěrečné. Autor má ale na kontě knížky, které se mnou rezonovaly víc. Nicméně i tak to byla na Velikonoce přínosná četba.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Utrpení Páně podle Jana v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 10x |
ve Čtenářské výzvě | 4x |
v Knihotéce | 6x |
v Chci si koupit | 1x |
v dalších seznamech | 1x |
Autorovy další knížky
2010 | Ježíš z Nazareta, Pán a spasitel |
2002 | Teologie služby |
2010 | Jako v nebi, tak i na zemi |
2010 | Hermeneutika mystéria |
2009 | Archanděl Michael - Dynamický obhájce života |
Knihu jsem začala číst před Velikonocemi, kdy se v kostelích čtou Pašije sv. Jana. Tato publikace osvětluje řadu míst tak, že vysvětluje její židovské kořeny, ze kterých křesťanství vzešlo. Bylo několik míst která mě oslovila. Např. pro naše povzbuzení píše autor, že Jan jako jediný z evangelistů popisuje skloněnou hlavu po Ježíšově smrti. Uvažuje, že „apoštol Jan nám dává vícero způsoby najevo, že na kříži umírá vtělené Slovo a není tedy vyloučeno, že nakloněnÍ hlavy by mohlo být symbolem naklonění sluchu vtěleného Slova k našim prosbám a modlitbám." Kdykoliv pohlédnu na kříž, tak si to nějak víc uvědomuji, že na něm Otec z lásky k nám dává Syna a ten nejen nás učil, jak žít a trpět. Ale i naslouchá našim prosbám, nářkům, bolestem, které poznal- jako člověk- v nejvyšší míře. Toto lidství přijal z lásky k nám a pro nás, jak o tom zpíváme o Vánocích: "Nám, nám, narodil se" Ale na kříži Ježíš nekončí. - Třetího dne se ukazuje ženám, apoštolům a dalším, aby nás ujistil, že smrt nemá poslední slovo.