Válka o Uber: Příběh zběsilé ctižádosti přehled
Mike Isaac
Podnikatelský thriller o startupu, který měl našlápnuto mezi giganty jako Apple, Google nebo Amazon. Držitel novinářské ceny a reportér deníku New York Times Mike Isaac přibližuje drsnou cestu Uberu na špici technologického světa, při které společnost málem zadusila samu sebe. Z mistrovské mozaiky oživené o nová svědectví a dokumenty pochopíte, jak se rodí bájný „jednorožec“ s miliardovou hodnotou, i to, jak padá až po krk do bahna kvůli toxické kultuře a metodám na hraně zákona i za ní. Zakladatel a šéf Uberu Travis Kalanick se nikdy s ničím nemazal. Od okamžiku, kdy firma vznikla, pořád s někým válčil – s taxislužbami, úřady, konkurenty, investory i vlastními řidiči. Vytáčeli ho všichni, kdo mu nechtěli uhnout z cesty. V tvrdých střetech si nebral servítky a spustil tak sérii katastrof, která nakonec semlela hlavně jeho samotného. Právě Kalanick je v příběhu mladých technologických neurvalců, kteří dosáhli až absurdního bohatství, hlavním hrdinou. A zároveň největším padouchem. Uber získal miliardy rizikového kapitálu a sliboval revoluci ve způsobu dopravy osob i zboží. Téměř okamžitě se stal unicornem, společností s miliardovou tržní hodnotou. Následný vývoj událostí se však stal odstrašujícím příkladem záludností startupové kultury. Rizikoví investoři v obavách o své miliardové investice uplatnili svou moc a převzali nad startupem kontrolu: v červnu roku 2017 byl Travis Kalanick, agresivní CEO společnosti , vytlačen ze své pozice během puče vedeného radou jeho vlastní společnosti. Válka o Uber vychází ze stovek rozhovorů se současnými i bývalými pracovníky Uberu a z mnoha dříve nepublikovaných dokumentů. Strhující příběh přibližuje obří ambice, podvody a podlosti, které chtěl Uber schovat před světem. Ve firmě, kterou zákazníci nejdříve milovali a pak nenáviděli, se děly věci, z nichž šel mráz po zádech i zaměstnancům. A které otřásly celým Silicon Valley, když vyústily v jedno z nejhorších období v amerických korporátních dějinách.... celý text
Literatura světová Literatura faktu
Vydáno: 2021 , Jan MelvilOriginální název:
Super Pumped: The Battle for Uber
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Válka o Uber: Příběh zběsilé ctižádosti. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (4)
Poctivá investigativní novinářská práce. Čte se jako detektivka. Antihrdina je vyportrétován věrohodně a do detailu. I když se jedná o zápornou postavu, obávám se, že mnozí ve světě byznysu předponu "anti" pominou a budou Kalanicka dál následovat jako hrdinu, který změnil svět - a to se mu upřít nedá.
Naprosto skvělá kniha! Spousta detailů, faktů, velmi dobře se čte a plyne. I když autor někdy některé události opisuje znovu, obecně je to skvělý a detailní insight pohled o na první pohled technologického gigantu Uber. Hned po dočtení jsem koukal na jaké hodnotě se obchodují akcie Uberu dnes. Musím říct, že jsem byl docela překvapen. Nebudu ale spoilovat :) Každopádně, na rozdíl od podobné knížky o společnost Spotify která byla hrozná, je tohle skvělá publikace. Škoda, že takhle dobrá nebyla i právě ta o Spotify.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Válka o Uber: Příběh zběsilé ctižádosti v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 23x |
ve Čtenářské výzvě | 3x |
v Doporučených | 4x |
v Knihotéce | 19x |
v Chystám se číst | 25x |
v Chci si koupit | 7x |
Jako jo, kniha se mi hodně líbí, i když zůstává trpká pachuť.
Stejně tak jako u Bezonomie jsem poněkud znechucená z toho, jak funguje americká líheň startupů.
Ukazuje se, že drive a dobrý podnikatelský záměr někdy nestačí, že záleží i na morálních vlastnostech. Hlavní antihrdina je tu vykreslen výborně. Ani workoholik nemusí páchat "dobro", když se nedívá nalevo napravo.
Je otázka, jestli ti, kdo vzešli v podstatě z hackerů, dokážou rozlišit, která pravidla a morální zásady se už nehodí porušovat. Ale dokud jim to celosvětově všichni žerou...
Ona ta myšlenka sdílené dopravy je v zásadě dobrá.
Kniha hodně k zamyšlení. Uvědomila jsem si opět, proč mi vadí manipulativní masové aplikace typu Youtube, Twitter, snad poslední dobou i Google. Sbírat data o zákaznících, aby bylo komu vnucovat reklamu, prachy, prachy.
Uber snad aspoň poskytuje reálné služby "cestujícím". Ale, jak se dočtete, i to má svá stinná "ale".
Technologie, asi jako vše, jsou dvousečná zbraň, průšvih i jejich výhoda je v tom, že díky nim se může všechno rozšířit po celém světě. Uber je zářným příkladem. Globalizace, bussiness, boje o moc...