Výuková komunikace přehled
Klára Šeďová , Zuzana Šalamounová , Roman Švaříček , Martin Sedláček
Monografie je syntézou více než desetiletého zájmu autorů o výukovou komunikaci, která se v posledních dekádách stala jedním z klíčových témat věd o vzdělávání. Současné teorie akcentují centrální úlohu komunikace ve vztahu k učení a vytváření znalostí ve třídě, důsledkem čehož je, že vzdělávací výsledky žáků začínají být připisovány kvalitě výukové komunikace. Jednoduše řečeno, pokud chceme zlepšit výsledky žáků, musíme se zabývat rolí, kterou řeč a komunikace ve školním vzdělávání sehrávají. Kniha představuje vlivné teorie, jejichž prostřednictvím bývá vysvětlován vztah mezi řečí, myšlením a učením, dále se věnuje základním charakteristikám výukové komunikaci, učitelským otázkám, žákovské angažovanosti, dialogickému vyučování coby žádoucímu komunikačnímu uspořádání, vztahům ve školní třídě a vzděláváním učitelů zaměřenému na zkvalitnění výukové komunikace ve třídách, kde tito učitelé vyučují. Čtenář v knize nalezne aktuální teorie podložené důkazy z výzkumných šetření a možné implikace pro pedagogickou praxi.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Výuková komunikace. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Výuková komunikace v seznamech
v Přečtených | 1x |
v Chystám se číst | 2x |
Autoři knihy
česká, 1974 Zuzana Šalamounová
česká, 1984 Roman Švaříček
česká, 1978 Martin Sedláček
česká, 1974
Ačkoli je kniha spíše odborným nastíněním tématu než praktickými radami, odnesla jsem si přesto spoustu poznatků a podnětů k přemýšlení, které budou mít věřím dopad právě i do mé pedagogické praxe. Kniha je výborně strukturovaná a shrnuje mnohé pohledy na věc, různé aspekty komunikace ve výuce a předkládá také konkrétní příklady. Nečetla jsem naposledy.