Železniční Hradecko před půlstoletím přehled
Jan Rachota
https://www.databazeknih.cz/img/books/11_/111841/zeleznicni-hradecko-pred-pulstoletim-111841.jpg
5
1
1
Popis knihy zde zatím bohužel není...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Železniční Hradecko před půlstoletím. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Železniční Hradecko před půlstoletím v seznamech
v Přečtených | 1x |
Autorovy další knížky
2012 | Československé státní dráhy před půlstoletím |
2012 | Příběhy eléva |
2007 | Železniční Hradecko před půlstoletím |
2012 | Evropská putování převážně železniční |
Dobrý den, knihu jsem se zájmem přečetl. Jedná se o poutavý popis tratí v okolí Hradce Králové, provozu na nich, vozidel na nich jezdících, zabezpečovacích zařízení ve stanicích i na tratích a podobně. Autor knihu psal v roce 2007 a od té doby se mnoho změnilo. V době psaní knihy bylo ve stanici Hořice v Podkrkonoší to nejprimitivnější zabezpečení místně stavěnými výhybkami s výměnovými zámky, mechanickými vjezdovými návěstidly nezávislými na postevení výhybek, žádná odjezdová návěstidla, odsun osy kolejiště. Toto už je dnes minulost - je zde elektronické zabezpečovací zařízení, výhybky stavěné ústředně elektromotorickými přestavníky, světelná návěstidla vjezdová i odjezdová a pod.
V Týništi nad Orlicí nyní probíhá přestavba stanice a tím doslouží původní elektromechanické zabezpečovací zařízení, bude zde nové elektronické.
Autor se v kapitole o stanici Převýšov zmiňuje o tom, že zde byly předvěsti odjezdových návěstidel z důvodu, že stanice je v oblouku, a popisuje to jako kuriozitu snad jedinou v rámci bývalých ČSD. V tomto směru musím autorovi oponovat - vím o dvou stanicích na trati 230, kde toto také bylo - konkrétně se jednalo o stanice Vlkaneč (ve směru od Leštiny u Světlé) a Leština u Světlé (ve směru od Vlkanče). Zde jsem to viděl na vlastní oči, tato kuriozita zde vydržela do poloviny 80. let, kde v obou stanicích vzniklo reléové zabezpečovací zařízení se světelnými návěstidly. Podle některých zdrojů toto bylo též ve stanici Zbiroh na trati 170.
Jiří Kratochvíl