Nejnovější román Aleny Morštajnové je jiný. Ano, je mrazivý a styl autorky je odlišný než v jejích předchozích dílech, to mu ale nelze ani v nejmenším vytýkat.
Téma je hrozivé a pojetí a vyprávění autorky očima cácory mu skvěle prospívá. Nejednomu z nás, kdo vyrostl třeba v ne zcela ideálním rodinném zázemí, dodá pocit, že jsou rodiny, kde to může být ještě výrazně horší.
Přiznávám, že jsem fanouškem starších románů Aleny Mornštajnové a ty z jejích počinů, které musely být velmi náročné na rešerše historického pozadí, mě bavily víc. Jako bych měl pocit, že jim autorka věnovala víc času, snahy, péče a že je to znát.
I tak se mi kniha Les v domě líbila.
Podobné téma zpracovává Viktorie Hanišová ve své knize Houbařka. Proč bych řekl, že ta se mi líbila víc? - Lesu v domě totiž ublížila kauza ToyBox hlavně tím, že prozradila pointu, hybatele děje a zlo z lesa snad ještě před tím, než stihl zaschnout inkoust tisku prvního vydání. Kauze se zcela vyhnout nedalo. Pokud Vás minula, nehledejte ji a začtěte se. V Hanišové Houbařce jsem byl zjištěním překvapen až když kniha dospěla do momentu, kdy měl čtenář prozřít. U Morštajnové byl les prozrazen kauzou ToyBox zbytečně brzy. I tak kniha potvrzuje, že je Alena Mornštajnová mistryní slov, kterým vládne sympatickou lehkostí, a je právem jednou z nejvýznačnějších českých autorek současnosti.
Les v domě Alena Mornštajnová
Nečekaně mrazivý román od autorky bestsellerů Hana, Tiché roky, Listopád. Říkají jí cácora a vypadá to, že je na světě nedopatřením a jakoby navíc. Otec kamsi zmizel při povodních, matka utíká před odpovědností k milencům a alk... více