Školní kázeň v teorii a praxi recenze
Stanislav Bendl
Téma chování a kázně žáků ve školách je v současné době velice aktuální. Zkušenosti ze školní praxe i výzkumy, které byly v této oblasti realizovány, ukazují, že řada učitelů, a to nejen začínajících, má problémy s udržováním kázně. Nekázeň žáků ve škole představuje jeden z hlavních stresorů učitelského povolání. Fakulty vzdělávající učitele by měly na tuto situaci reagovat jak v oblasti pregraduální přípravy učitelů, tak v rámci kurzů dalšího vzdělávání učitelů. Autor představuje kázeň, respektive nekázeň jako komplexní jev. O kázni pojednává nejen z hlediska teoretického, ale vychází i ze zkušeností učitelů v rámci každodenní školní praxe. Teoretické poznatky jsou doprovázeny řadou příkladů a modelových situací ze školního prostředí. Kniha prezentuje kázeň jako nástroj ochrany žáků a učitelů ve školách. Studenti v ní najdou mj. přehled technik, pomocí kterých lze diagnostikovat projevy školní (ne)kázně. Velká pozornost je věnována faktorům, jež způsobují nekázeň žáků ve škole. Publikace obsahuje popis některých teorií příčin neukázněného chování. V rámci praktické části jsou představeny vybrané techniky modifikace chování. Publikace obsahuje autorův vlastní návrh řešení (ne)kázně ve škole.... celý text
- Školní kázeň v teorii a praxi / Filip Dostál, Arcibiskupství pražské
Autorovy další knížky
2003 | Prevence a řešení šikany ve škole |
2011 | Školní kázeň v teorii a praxi |
2011 | Kázeňské problémy ve škole |
2015 | Vychovatelství |
2016 | Základy sociální pedagogiky |