Ulicemi Brna proti proudu času tempo & emoce
Petr Fiala
Vydejme se na cestu historickou tramvají, teda šalinou, po brněnských městských částech. Ulicemi Brna proti proudu času není kniha odborná, je to vlastně návod. Nebo motivace. Protože jak chcete jinak poznat město, než se jím projít? Ovšem různých bedekrů, průvodců a jiných procházkových pomocníků má Brno až nadbytek, proto vznikla tato kniha. My totiž Brnem jen tak neprojdeme. My jej projedeme tramvají. Tramvaj je pro Brno typická, neobejdou se bez ní staré ani nejnovější fotografie, každý den se jejím prostřednictvím dostáváme do škol, zaměstnání, na rande či za kulturou. Tramvaj má zkrátka pevné místo v našich životech a srdcích. Mnozí z nás si během každodenních přesunů čtou, ale někteří se dívají z oken. A vidí každodenní proměny svého města. A právě o nich je kniha Petra Fialy. O zmizelém a mizícím městě, o příbězích, které do něj vepsala historie i její obyvatelé. Spolu s autorem projedeme tratě od nejstarších, pocházejících z konce 19. století, přes linky z doby nacistické okupace a vystoupíme na konečné ryzí současnosti. Z oken uvidíme silnice, podjezdy, mosty, budovy i městské parky. Dozvíme se, kdo je vybudoval, proč vznikly a proč některé zanikly. Uslyšíme příběhy lidí a věcí, které by jinak navždy zmizely spolu s vyprávěním našich babiček. Kniha je samozřejmě doplněna opravdu bohatým obrazovým doprovodem, který pomůže vaší fantazii dát pevné kontury obrazu města Brna. Uvidíte staré centrum, stavbu Výstaviště, historické vozy na okruhu Velké ceny, ale i továrny, kavárny a osvobození Brna. A samozřejmě mnoho dalšího, protože tak rozsáhlou sbírku fotografií na jedno místo snad ještě nikdo neshromáždil. Nastupte a vyslechněte příběhy optimistické i tragické a poznejte skrytou tvář města Brna. Jste srdečně zváni. Kapitoly: Původní bílou linkou po trati Pisárky-Řečkovice, Původní zelenou a také žlutou linkou po trati Modřice-Židenice, Po trati Obřany-Bystrc, Po trati červené linky Juliánov-Masarykova čtvrť, Původní modrou linkou po trati Komárov (-Sadová)-Štefánikova čtvrť, Protektorátní linkou 9 po trati Lesná-Nové sady, "Železniční" linkou 10 po trati Nové sady-Líšeň, "Sídlištní" linkou 8 po trati Líšeň-Starý Lískovec, "Studentskou" linkou 12 po trati horním Královým Polem do Medlánek.... celý text
Tempo čtení
rychlé |
|
0 % | |
střední |
|
0 % | |
pomalé |
|
0 % |
Žádný uživatel zatím neuvedl tempo čtení této knihy. Buďte první.
Emoce z knihy
Žádný uživatel zatím nepřidal emoce z této knihy. Buďte první.
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2011 | Kometa - Příběh hokejového klubu |
2020 | Ulicemi Brna proti proudu času |
2022 | Osobní lodě v Čechách a na Moravě 1841–2021 |
2006 | Lodní doprava na Brněnské přehradě 1946-2006 |
2000 | Trolejbusy v Brně |