Spotřební imaginace státního socialismu: Reklama v Československu 1948—1989 zajímavosti
Lucie Česálková , Marta Sylvestrová , Ondřej Táborský , Ondřej Dufek
Socialistická reklama je často nahlížena jako nesmysl, protimluv, nebo přinejmenším paradox. V poválečném Československu, podobně jako v dalších zemích východní Evropy, se nicméně jednalo o etablovaný obor zaměstnávající desetitisíce kreativních pracovníků různých dílčích zaměření, jehož činnost byla minimálně od šedesátých let podložena výzkumy trhu, publika i účinnosti propagačních prostředků. Kolektivní monografie Spotřební imaginace komunistické diktatury přistupuje k poválečné reklamě jako k formě komunikace, v níž se specificky protínají zájmy státní hospodářské politiky v oblasti průmyslu a obchodu, spotřební kultura, umělecký svět a proměňující se podmínky mediálního provozu. Výpravná publikace představuje jak klíčové instituce, osobnosti a kanály reklamy, tak vhled do jazyka a obrazů socialistické spotřební kultury. – Vychází ve spolupráci s Národním muzeem za podpory Ministerstva kultury ČR.... celý text
Zajímavosti
Zatím zde není žádná zajímavost.
Štítky knihy
Československo konzumní společnost reklama a propagace retro rok 1948-1989 reklamní průmyslAutoři knihy
česká, 1983 Marta Sylvestrová
česká, 1955 Ondřej Táborský
česká, 1981 Ondřej Dufek
česká, 1986