Christopher M. Bache

americká, 1949

Nová kniha

LSD a mysl vesmíru: Diamanty z nebes

LSD a mysl vesmíru: Diamanty z nebes - Christopher M. Bache

Christopher M. Bache učinil 24. listopadu 1979 první krok na cestě, která měla změnit jeho život. Vybaven vzděláním v oblasti filozofie náboženství, vyrazil na ... detail knihy

Nové komentáře u knih Christopher M. Bache

LSD a mysl vesmíru: Diamanty z nebes LSD a mysl vesmíru: Diamanty z nebes

Ještě jsem nedočetl a už hodnotím.O této knize jsem se dozvěděl z rozhovoru s jejím autorem v časopise Šaman před několika lety. Takže když jsem zjistil že vyšla loni v češtině, věděl jsem že si ji musím přečíst. Jsem skeptický k tomu že by LSD vyvolávalo vize tak kosmického rozsahu, ale co já vím? Tento mocný halucinogen nikdy mít nebudu. Ovšem jestli je to vymyšleno á la Castaneda, je to dobře vymyšlené. Autor prezentuje naši současnou globální multikrizi jako nadějeplný zrod nového lidstva nezatíženého dějinnými zbytky opičí přirozenost, ve stylu Stanislava Grofa, jehož prací je přímo ovlivněn a v mnohém na ní navazuje, nebo jiné kyselinové hlavy, Terence Kemp McKenny, což mi dokonale vyhovuje. Je to sice kapku učení Nového věku, ale dá se to. Stále lepší než Bůh na tripu. Rozdíl je v akademickém titulu a přístupu k Léku Spasícím Duše. Doporučuji všem, kdo umí číst a bojí se budoucnosti.... celý text
tomas1291


Živá třída: Vyučování a kolektivní vědomí Živá třída: Vyučování a kolektivní vědomí

Strhující práce, která u nás představuje průkopnický překladatelský počin v širokém poli nového oboru kolektivní inteligence. Autor je vyučujícím na druhořadé univerzitě v americkém státě Ohio, kde povětšinou prakticky orientované studenty bez větších intelektuálních dispozic a ambicí učí filosofii a religionistiku. Celá kniha je tak mimo jiné demonstrací toho, že aktivní přístup univerzitního učitele, který svou práci bere opravdu vážně a nemá ji pouze jako doplněk ke své vědecké kariéře, dokáže – v Bacheho světě doslova – zázraky. Coby absolventovi údajně "nejprestižnější" české univerzity mi bylo místy až smutno, že to, co jsem během svého studia zažíval v seminářích, se (dle mého) ideálnímu modelu, který je popisován v knize, nepodobalo ani zdaleka. Pokud se poštěstí a kniha se mezi adepty učitelského řemesla rozšíří, můžeme snad doufat v budoucnost, v níž pravidelná návštěva fyzické budovy univerzity začne mít opět smysl.... celý text
atomas