Josef Schrötter

česká, 1949

Nová kniha

Toulky nejen železniční minulostí

Toulky nejen železniční minulostí - Josef Schrötter

Projížďka železniční historií s ilustracemi grafika Jiřího Boudy V roce 2015 zemřel přední český malíř a grafik Jiří Bouda. Velká část jeho bohatého životního ... detail knihy

Související novinky

Proradná kráska, Poslední sbohem a další knižní novinky (19. týden)

Proradná kráska, Poslední sbohem a další knižní novinky (19. týden)
V aktuálním týdnu od 6. do 12. května se můžete těšit na další četné přírůstky na knižních pultech. Do seznamu jsme ... celý text

Populární knihy

/ všech 18 knih

Nové komentáře u knih Josef Schrötter

Toulky nejen železniční minulostí Toulky nejen železniční minulostí

Nádherná knížka se stovkami obrázků Jiřího Boudy je nejen pastvou pro oči, ale i studnicí zajímavých informací. Jako téměř denodenní železniční pasažér jsem si se zájmem početl nejen o historických lokomotivách, ale také o vývoji zabezpečovacích zařízení a vůbec o provozu na železnici. Na své si však přijdou také zájemci o tramvaje, trolejbusy a metro. Dávám všechny hvězdy.... celý text
Boby17


Putování po pražských nádražích Putování po pražských nádražích

Tahle kniha je trochu rozporuplná. Obálka a rychlé prolistování vám vnucuje možná až dětské čtení a takovou dětskou hravost. Ale text je pravým opakem a je spíše pro poloodborníky. Laici se asi budou ztrácet v popisech. Knihu jsem louskal delší čas a musel jsem si zvykat na obrázkový doprovod, ale myslím, že to stojí za to. A ne, není to pro děti.... celý text
Denny456


Putování po pražských nádražích Putování po pražských nádražích

Nerozumím tomu, proč má tady tato kniha tak málo procent. Než jsem zadal svých 90%, měla 20%. Proč? Kniha je naprosto nahuštěná informacemi, velmi přehledně seznamuje s postupným napojováním Prahy na Severní dráhu císaře Ferdinanda (1845), Českou západní dráhu (1862), Buštěhradskou dráhu (1863), Severní státní dráhu (1865), Dráhu císaře Františka Josefa (1872), Turnovsko-kralupsko-pražskou dráhu (1872), Pražsko-duchcovskou dráhu (1873), Českou obchodní dráhu (1882) a Místní dráhu Čerčany-Modřany-Dobříš (1897). Člověk má krásný vějíř podnětů k tomu se zamyslet nad tím, jak železnice byla v druhé polovině 19. století skutečně výnosným předmětem podnikání, šlo jako vždycky o strategická rozhodnutí, napojená na politickou konstelaci, která ale mnohonásobně přesahovala Prahu jako takovou, neboť "Velká Praha" ještě neexistovala. Kniha naprosto poctivě prochází všechna pražská nádraží a zastávky (včetně těch již zrušených), u každé(ho) je vypsáno, jak se proměňoval její(ho) název a kdy, v jakém je nyní stavu, jaký má nyní účel. Vše je doplněno mapkami, ze kterých vyplývá, jak složitý organismus pak na začátku 20. století začala pražská dráha být. A vedle těchto historických souvislostí se nejen železničních zajímavostí dychtivý Pražan dozví ve zvláštních kapitolách o elektrifikaci, zabezpečení, uniformách, proměňujícím se logu drah, jízdenkách, a o vlacích legendárních vlacích Vindobona, Hungaria, Orient expres a Slovenská strela. Půvabná je například kapitola o prvním příjezdu vlaku z Vídně, který však fakticky 1845 přijel z Olomouce (Vídeň-Olomouc-Praha), k čemuž se ve Španělském sále na Pražském hradě konal ples a ve Stavovském divadle slavnostní představení. Karel Havlíček Borovský si tehdy rýpnul: "Přikovali Prahu k Vídni železem a basta". (s. 30.) Takže kniha je dobrá nejen pro nadšence pro železnici, je to kniha o postupném nabývání významu Prahy a jejího propojování. Možná slabou stránkou knihy jsou kolorované ilustrace Bohuslava Fultnera, které jsou pěkné a účelné tam, kde představují již neexistující svět, ale není jediný důvod, proč mají ukazovat i věci, které se daly dnes vyfotografovat - jejich styl je totiž na hranici naivního realismu - snaží se být přesné, a postrádají uměleckou nadsázku, a díky tomu zůstaly stát na půli cesty a jsou spíš jen úsměvné. Ale budiž. Jinak celá kniha mne vedla k posteskem nad stavem, ve kterém se nyní nachází pražská železniční síť - její napojení do PID formálně sice funguje, ale pro dopravu po Praze samotné prostě nefunguje hladce a je to velká škoda.... celý text
Apo73



Železniční nehody: Řízení a zabezpečení Železniční nehody: Řízení a zabezpečení

Vypadá, jako by autoři chtěli rychle zpracovat téma nehod a jejich předcházení, ale od každého použili jen kousek. Seznam nehod v ČR není jistě kompletní, nevím podle jakého kritéria byly vybrány. Ale na nehodách v cizině je vidět, že čistě jen opisovali z wikipedie či jiných webových zdrojů. Sloh je tak kostrbatý, jako by ho překládal google překladač. Nedali si ani práci poupravit některé cizojazyčné pojmy, které jistě jako železniční odborníci znají. U některých „malých“ nehod je text rozebrán do nepotřebných detailů a naopak některé velké nehody, jsou rozebrány jen na pár řádcích. Zřejmě podle toho, jak obsáhlý byl o nich článek na wikipedii.... celý text
OlFi


Co nevíte o železnici Co nevíte o železnici

Super kniha o vlacích, železnici a všem okolo ní.
ZelenýAnton