Populární knihy
/ všech 37 knihNové komentáře u knih Marie Pujmanová
Předtucha
„Knihu nejlépe vystihuje její anotace v tomto vydání (zestručnila jsem): Novela vydaná za války těží z venkovského prostředí a z období dětství a dospívání. ....mistrně postihnutý obraz citového zrání mladé hrdinky se všemi zmatky, které toto období provázejí...., myšlenky, city, touhy i strachy...
Dalo mi dost práce číst pomalu a nepřeskakovat rozvleklé pasáže, ale zvládla jsem to!“... celý text
— MartaPear
Povídky z městského sadu
„Byl by to zajímavý popis života po první světové válce a v první republice, ale...
Strašně rozvláčné a nepřiměřeně květnaté popisy všeho - přírody, vztahů, pocitů i myšlenek, dělají z této knihy obtížně čitelné dílo. Chvílemi jsem se ztrácela, musela jsem se vracet a měla jsem nutkání přeskakovat odstavce.“... celý text
— Boženka2
Předtucha
„Knihu jsem ulovila v antikvariátu a neměla jsem pořádně představu co mě čeká. To bylo tak krásné čtení! Hlavně vykreslení postav a jejich myšlenkových pochodů je velmi bohaté a pestré. Byla v tom jakási jemnost, která ke mně po celou dobu četby promlouvala.“... celý text
— Arinda
Pacientka doktora Hegla
„krásnější (neefektní, neornamentální, vyváženě dávkované v jinak přímém textu) přirovnání jsem dlouho nečetl, Pujmanová ani jednou netrefí mimo. velmi rafinované nakládání s žánrem červené knihovny, které už jen názvem přivábí (nebo spíš v době vzniku přivábilo) uměleckou literaturou nezainteresované čtenářstvo. nesmírný cit pro nuancovaný popis dusných bytových atmosfér, drobných poklesků i neuvědomovaných gest (strhující tři strany zabírající listonoše přibližující se ke schránce). o deset tříd pozoruhodnější Pýcha a předsudek bez romantizujících kiksů, naopak s vypravěčskou invencí, prodírající se polopřímou řečí i ironicky gnómickými komentáři
“Karla se cítila obklopená rodinou Heglů jako něčím drahocenným, jako by jela s nákladem rádia.“... celý text
— lubtich
Praha
„Když jsem na knihu narazil v knihobudce, řekl jsem si, proč ne, podívám se, co s Prahou Pujmanová vyvedla. No, je to mizerné, ale není to úplně strašné, to ne. Praha je básnířce jakousi životní souputnicí, takže se v básni prolíná život a zrání básnířky s událostmi v Praze. Počáteční básně, kde autorka reflektuje mládí a dětství, kde se dostáváme do Prahy počátku století a na začátek samostatné republiky, jsou lepší, některé obrazy se mi fakt líbily, třeba hned to Ať padá sníh na Týn i s rolničkami a mění Prahu v bílý negativ - proč ne. Jenom jak básnířka zraje a vybírá si očekávané události - krizi lidí za krize, protektorát, pronásledování, osvobození, nachází povinné verše pro Stalina a ideologizuje se, jsou texty horší a horší, obrazy nudnější a hloupější, verše kostrbatější a kostrbatější, někde si vypomáhá zařazením dobových hesel či cimrmanovským absolutním rýmem, vrcholem invence je Fučík - fučí. Zase je z textů vidět i její přehled, objevuje se dost aluzí na autory a díla mnohdy zapomenuté, je tu i pár autorských neologismů... Ty dvě hvězdičky si to asi může zasloužit.“... celý text
— Ladis777
Marie Pujmanová knihy
1947 | Slovanský zápisník |
1971 | Předtucha |
1940 | Pacientka doktora Hegla |
1973 | Lidé na křižovatce |
1953 | Život proti smrti |
1957 | Básnický almanach 1956 |
1954 | Domove líbezný |
1963 | Hra s ohněm |
1950 | SSSR v československé poesii |
1944 | Čarovná zahrada |
Štítky z knih
Indie druhá světová válka (1939–1945) Čína láska cestopisné příběhy zfilmováno 20. století česká literatura vzpomínky dospívání
Pujmanová je 6x v oblíbených.