Robert Spencer

americká, 1962

Nová kniha

Výklad Koránu - Část druhá

Výklad Koránu - Část druhá - Robert Spencer

Když zájemce o poznání toho, co to vlastně je islám, vezme do ruky Korán, záhy zjistí, že vlastně čtený text nechápe. Vychází to z prosté logiky, že text Korán... detail knihy

Nové komentáře u knih Robert Spencer

Islám bez závoje Islám bez závoje

Nesmírně poučná kniha, kterou by si měl přečíst každý, kdo se chce dozvědět fakta o islámu. Autor nastudoval perfektně Korán i nejrůznější islámské spisy a porovnává je s tím, co do nás dnes a denně perou média. Robert Spencer islám nehaní, jen ho ukazuje takový, jakým ve skutečnosti je. Kniha stojí určitě za přečtení.... celý text
Petr007crusade


Islám bez závoje Islám bez závoje

Mnoho je toho z této knihy probíráno v různých médiích, takže žádné zvláštní překvapení se pro mne nekoná. Islám je srovnáván s křesťanstvím, korán s biblí a nevypadá to pro mohamedány vůbec dobře, ale jak jinak, autor je asi křesťan. Takže ho ani nenapadlo provést třeba projekci s neviditelnou rukou trhu a bezvěrectvím, které mají potenciál odhodit v budoucnu náboženské vytržení někam hodně daleko.... celý text
čef


Islám bez závoje Islám bez závoje

Vzhledem ke svému datu vydání, kniha nepokrývá poslední dvě desetiletí, která přinesla nemálo (obzvláště negativního) do historie vztahů mezi "křesťanským západem" a "východním islámem". Přesto má práce Roberta Spencera svou nespornou hodnotu a mohla by sloužit jako jeden z výchozích materiálů pro nezasvěcené "káfiry" neboli inověrce (židy, křesťany, budhisty a další včetně ateistů). Autor analyzuje základy islámu obsažené v Koránu a sunně očima křesťana a na mnoha místech je srovnává s Biblí. Zaměřuje se na praktickou aplikaci učení v jeho 1400 let trvající historii. Měli bychom se islámu bát? Zvláště ta poslední dvě desetiletí, která kniha nezahrnuje, dokazují, že jeho vliv na světové dění neustále roste a že bychom k militantním projevům této víry v žádném případě neměli být lhostejní a radikální islamisty nemůžeme podceňovat.... celý text
Greenfingers



Výklad Koránu – Část první Výklad Koránu – Část první

Malá knížečka vyprávějící o historii islámu - výklad no... Škoda že nespojili 1. a 2. díl, dávalo by to větší smysl.
Stromovous


Islám bez závoje Islám bez závoje

Najlepšia práca o islame, aká sa mi v posledných rokoch dostala do rúk. A že niekomu vadí, keď autor porovnáva islam s kresťanstvom? Agnostik, novopohan či ateista (alebo vôbec ktokoľvek, komu to kresťanstvo tak príšerne smrdí), každý by si mal uvedomiť (resp. trochu sa oboznámiť s dejinami), že civilizácia Západu (nech už sa to niekomu páči alebo nie) stojí na základoch, ktoré vybudovalo (trebárs na troskách antiky) práve kresťanstvo. A nech si to už priznáme, alebo nie, ním je dodnes (i keď už obyčajene len nepriamo) vo väčšej či menšej miere ovplyvňovaný takmer každý aspekt nášho života. Preto považujem za relevantné a naprosto legitímne nahliadať na islam aj z pozícií kresťanstva. A že kresťanstvo vychádza z tohoto porovnania vždy lepšie? Možno je to tým, že ono skutočne je lepšie! „Křesťanští a pokřesťanští obyvatelé západních republik, kteří jsou obklopeni materiálním pohodlím a neustále slyší mantru „tolerance“, nejspíš zblednou, když si přečtou, jaký život vedli jejich předkové ve víře, kteří měli tu smůlu, že padli do područí islámu. Nejprve přišla tíživá daň uvalená na nemuslimy, když nekonvertovali na islám. V muslimském Španělsku nespočet křesťanů a židů konvertovalo, aby unikli tomuto tíživému břemenu; to však znamenalo ztrátu příjmů do státní pokladny. Proto muslimští úředníci občas uzavřeli tuto únikovou cestu z života v bídě a zakázali křesťanům a židům na islám přestoupit. Příliš mnoho konvertitů by zničilo hlavní zdroj daní. Kromě povinnosti platit prohibitivní daň měli křesťané v zemích sv. Augustina a sv. Atanáše a sv. Ignacia z Antiochie zakázáno stavět nové kostely a opravovat staré, snažit se bránit konverzi dítěte na islám, mít moc nad muslimem, zvonit zvony nebo konat bohoslužby, které by urážely citlivost muslimů; a byli nuceni nosit odlišující oděv. Duchovní děti sv. Jana Zlatoústého a sv. Basila Velikého se staly opovrhovanou nižší kastou.“ ... „… Ale uvádět, že kritikové polygamie upřednostňují prostituci nebo promiskuitu, a tvrdit, že mnohoženství tyto záležitosti v islámu minimalizuje, je přinejlepším nepřesné. (…) Pokud jsi plný sexuální touhy, nepotlačuj ji, ale dovol jí nějak odejít, protože jinak ti ublíží. Islám je tedy realističtější a humánnější než křesťanství, neboť polygamie umožňuje, aby tato sexuální pára odešla bezpečným a spolehlivým způsobem – na rozdíl od prostituce, která s sebou nese fyzická nebezpečí a ubližuje ženám, které jsou do ní zapojeny. Toto zobrazení člověka jako parního kotle je ve skutečnosti relativně moderní představa, kterou zpopularizovala laická psychologie. Křesťané i nekřesťané zastávali opačný pohled, který výstižně shrnul Jakub, Kristův spolubratr a první biskup Jeruzalémský: „Vzepřete se ďáblu a uteče od vás.“ (Jakub 4:7) Obdobně v katolické tradici sv. Tomáš Akvinský učil, že návyky jsou vykořeněny nikoliv nakrmením, ale vyhladověním.“... celý text
Garik