Rory Sutherland

britská, 1965

Nové komentáře u knih Rory Sutherland

Alchymie Alchymie

Když jsem se zeptal jednoho marketingového guru (a věřím, že jednoho z nejlepších markeťáků v ČR), co si mám přečíst, abych se dozvěděl více o marketingu, doporučil mi dvě knihy. Toto je první z nich. "Když je nastuduješ a opravdu pochopíš, budeš vědět o marketingu víc než 3/4 lidí, kteří se dnes marketingem živí..." Čtení samotné bylo celkem snadné, kniha je celkem zajímavá a příklady zábavné, ale nezřídka jsem se nad některými stránkami zamýšlel i několik hodin, hledal odkazy, psal poznámky (a počítal...). Ke knize se vracím i po několika týdnech po přečtení. Inspirovala mě začít studovat behaviorální ekonomii.... celý text
tristessa


Alchymie Alchymie

"Iracionální lidé jsou mnohem mocnější než racionální, protože jejich hrozby jsou mnohem přesvědčivější. Být racionálním znamená být předvídatelný a předvídatelnost vás činí slabými". Kniha plná geniálních i/racionálních myšlenek. "Největší porce dat pochází z jednoho a téhož místa: z minulosti." "Průzkumy trhu mají jeden zásadní problém, lidé nepřemýšlejí, jak se cítí, neříkají, co si myslí, a nedělají to, co říkají." "Je těžké něco pochopit, když váš plat závisí na tom, že tomu nerozumíte." PS. nemůžu se zbavit dojmu, že autor má něco proti ekonomům :D... celý text
MarkDesy


Alchymie Alchymie

Knihu jsem dočetl, pár myšlenek tam bylo, nicméně za ty peníze mnoho povyku pro nic. Čtivost ani zábavnou formu jsem nenašel. Škoda
Kampal



Alchymie Alchymie

Kniha je čtivá, zábavná a uvolněná. Díky krátkým kapitolám se dá četba častěji přerušit, informace nechat vstřebat a zase začít bez nepříjemného navazování na rozečtenou stránku. To mi opravdu vyhovovalo. Jedná se o inspirativní nástroj, který vám nedá jasný návod ke správnému marketingu, k němuž má často zdánlivě docela daleko. Což může být však zároveň i kámen úrazu, někdy zkrátka potřebujete navést jasným směrem. Tady spíše vhodné kroky hledáte, k jádru pudla se autor dostává prostřednictvím krátkých příběhů z běžného života i pracovní praxe. Kniha vás má podnítit k napaditosti a odvaze zkoušet v marketingu netradiční věci, dívat se na svět jinýma očima. Inspirovala mě, i když vím, že v pracovní sféře nepůjde o zásadní změny. Nelíbily se mi negativní narážky na Richarda Dawkinse. Je v pořádku nesouhlasit s názory druhého, ale sem to zkrátka nepatřilo.... celý text
Red_Fox


Alchymie Alchymie

Knihu jsem odložil asi tak v první třetině neboť jsem měl stále silnější a silnější pocit, že s ní pouze ztrácím čas. Doufal jsem, že se dozvím něco o marketingu, ale nic. Autor kritizuje logiku a vyzdvihuje tzv. psycho-logiku. Uvádí řadu příkladů, ale ty jsou často zavádějící nebo nesmyslné. V lepším případě jde o příklady toho, že ne vše, co na první pohled vypadá logicky v praxi funguje a něco, co na první pohled logické není fungovat může. Ale často jde jen o to, že člověk přehlídne nějaký detail, a ne proto, že by výsledné řešení nebylo logické. Dále se autor opakovaně pokouší dokazovat, že lidé se vlastně nechovají vůbec logicky, ale jen podle svých emocí a zvyků. Například si prý nikdo nečistí zuby kvůli tomu, aby neměl zubní kaz, ale jen pro dobrý pocit. U mě to tak tedy není. Ano, jsou tam některé úvahy, které nejsou špatné, ale nejsou asi nijak zajímavé.... celý text
tomaaash

Rory Sutherland - knihy

2021  75%Alchymie

Žánry autora

Literatura naučná Ekonomie a obchod Psychologie a pedagogika

Štítky z knih

Sutherland je 1x v oblíbených.