Nové komentáře u knih Rory Sutherland
Alchymie
„Když jsem se zeptal jednoho marketingového guru (a věřím, že jednoho z nejlepších markeťáků v ČR), co si mám přečíst, abych se dozvěděl více o marketingu, doporučil mi dvě knihy. Toto je první z nich.
"Když je nastuduješ a opravdu pochopíš, budeš vědět o marketingu víc než 3/4 lidí, kteří se dnes marketingem živí..."
Čtení samotné bylo celkem snadné, kniha je celkem zajímavá a příklady zábavné, ale nezřídka jsem se nad některými stránkami zamýšlel i několik hodin, hledal odkazy, psal poznámky (a počítal...). Ke knize se vracím i po několika týdnech po přečtení. Inspirovala mě začít studovat behaviorální ekonomii.“... celý text
— tristessa
Alchymie
„"Iracionální lidé jsou mnohem mocnější než racionální, protože jejich hrozby jsou mnohem přesvědčivější. Být racionálním znamená být předvídatelný a předvídatelnost vás činí slabými".
Kniha plná geniálních i/racionálních myšlenek.
"Největší porce dat pochází z jednoho a téhož místa: z minulosti."
"Průzkumy trhu mají jeden zásadní problém, lidé nepřemýšlejí, jak se cítí, neříkají, co si myslí, a nedělají to, co říkají."
"Je těžké něco pochopit, když váš plat závisí na tom, že tomu nerozumíte."
PS. nemůžu se zbavit dojmu, že autor má něco proti ekonomům :D“... celý text
— MarkDesy
Alchymie
„Knihu jsem dočetl, pár myšlenek tam bylo, nicméně za ty peníze mnoho povyku pro nic. Čtivost ani zábavnou formu jsem nenašel. Škoda “
— Kampal
Alchymie
„Kniha je čtivá, zábavná a uvolněná. Díky krátkým kapitolám se dá četba častěji přerušit, informace nechat vstřebat a zase začít bez nepříjemného navazování na rozečtenou stránku. To mi opravdu vyhovovalo.
Jedná se o inspirativní nástroj, který vám nedá jasný návod ke správnému marketingu, k němuž má často zdánlivě docela daleko. Což může být však zároveň i kámen úrazu, někdy zkrátka potřebujete navést jasným směrem. Tady spíše vhodné kroky hledáte, k jádru pudla se autor dostává prostřednictvím krátkých příběhů z běžného života i pracovní praxe. Kniha vás má podnítit k napaditosti a odvaze zkoušet v marketingu netradiční věci, dívat se na svět jinýma očima. Inspirovala mě, i když vím, že v pracovní sféře nepůjde o zásadní změny.
Nelíbily se mi negativní narážky na Richarda Dawkinse. Je v pořádku nesouhlasit s názory druhého, ale sem to zkrátka nepatřilo.“... celý text
— Red_Fox
Alchymie
„Knihu jsem odložil asi tak v první třetině neboť jsem měl stále silnější a silnější pocit, že s ní pouze ztrácím čas. Doufal jsem, že se dozvím něco o marketingu, ale nic. Autor kritizuje logiku a vyzdvihuje tzv. psycho-logiku. Uvádí řadu příkladů, ale ty jsou často zavádějící nebo nesmyslné. V lepším případě jde o příklady toho, že ne vše, co na první pohled vypadá logicky v praxi funguje a něco, co na první pohled logické není fungovat může. Ale často jde jen o to, že člověk přehlídne nějaký detail, a ne proto, že by výsledné řešení nebylo logické. Dále se autor opakovaně pokouší dokazovat, že lidé se vlastně nechovají vůbec logicky, ale jen podle svých emocí a zvyků. Například si prý nikdo nečistí zuby kvůli tomu, aby neměl zubní kaz, ale jen pro dobrý pocit. U mě to tak tedy není. Ano, jsou tam některé úvahy, které nejsou špatné, ale nejsou asi nijak zajímavé.“... celý text
— tomaaash