Alchymie přehled
Rory Sutherland
Jak vyrobit zázrak? Legenda reklamního světa Rory Sutherland vás přesvědčí, že řešení problémů musíte hledat tam, kde nikdo jiný – ve sférách zdánlivé iracionality. Jen zde totiž najdete skutečné motivy rozhodnutí vašich zákazníků, kolegů a lidí obecně. I těch vlastních, ač si to málokdo z nás dokáže přiznat. Porozumění tomu, co ovlivňuje naše chování, jak vytvořit důvěru ve značku, co je signalizace, jak využít placebo efekt a proč konečně aplikovat poznatky behaviorální psychologie nejen v reklamním, ale v jakémkoliv byznysu, vám Sutherland předá stylem nejzábavnějšího a nejbystřejšího společníka na večírku. Budete se dokonce těšit i na poznámky pod čarou. Ale hlavně získáte odvahu vyzkoušet své nejlepší nesmyslné nápady protěžované racionalitě navzdory. Protože dávají smysl. Vaše představy o světě a lidech rozbijí poznatky jako: - Logika je nástrojem, nikoliv pravidlem. - Na vnímání není nic objektivního, i když jsme přesvědčeni o opaku. - Snaha posílit racionální chování nutně nevede přes racionální argumenty. - Dobrý odhad je také vědeckou metodou. - Neočekávané nebo nelogické věci zaujmou mnohem víc než ty jasně logické. - Skutečný génius lidstva spočítá ve schopnosti mít přibližně pravdu. - Koťátka v reklamě fungují.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod Psychologie a pedagogika
Vydáno: 2021 , Jan MelvilOriginální název:
Alchemy: The Surprising Power of Ideas That Don't Make Sense, 2019
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Alchymie. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (9)
"Iracionální lidé jsou mnohem mocnější než racionální, protože jejich hrozby jsou mnohem přesvědčivější. Být racionálním znamená být předvídatelný a předvídatelnost vás činí slabými".
Kniha plná geniálních i/racionálních myšlenek.
"Největší porce dat pochází z jednoho a téhož místa: z minulosti."
"Průzkumy trhu mají jeden zásadní problém, lidé nepřemýšlejí, jak se cítí, neříkají, co si myslí, a nedělají to, co říkají."
"Je těžké něco pochopit, když váš plat závisí na tom, že tomu nerozumíte."
PS. nemůžu se zbavit dojmu, že autor má něco proti ekonomům :D
Knihu jsem dočetl, pár myšlenek tam bylo, nicméně za ty peníze mnoho povyku pro nic. Čtivost ani zábavnou formu jsem nenašel. Škoda
Související novinky (1)
Knižní novinky (20. týden)
16.05.2021
Citáty z knihy (1)
„Nikdy nenazývejte chování člověka iracionálním, dokud nevíte, o co se ve skutečnosti snaží.“
Kniha Alchymie v seznamech
v Právě čtených | 7x |
v Přečtených | 35x |
ve Čtenářské výzvě | 3x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 30x |
v Chystám se číst | 58x |
v Chci si koupit | 28x |
v dalších seznamech | 1x |
Když jsem se zeptal jednoho marketingového guru (a věřím, že jednoho z nejlepších markeťáků v ČR), co si mám přečíst, abych se dozvěděl více o marketingu, doporučil mi dvě knihy. Toto je první z nich.
"Když je nastuduješ a opravdu pochopíš, budeš vědět o marketingu víc než 3/4 lidí, kteří se dnes marketingem živí..."
Čtení samotné bylo celkem snadné, kniha je celkem zajímavá a příklady zábavné, ale nezřídka jsem se nad některými stránkami zamýšlel i několik hodin, hledal odkazy, psal poznámky (a počítal...). Ke knize se vracím i po několika týdnech po přečtení. Inspirovala mě začít studovat behaviorální ekonomii.