Hyperaktivita nebo hypoaktivita – výchovný problém? diskuze
Markéta Švamberk Šauerová
Výchovné problémy vyplývající z poruch aktivity dětí patří dnes mezi nejčastější oblasti, které rodiče a učitelé konzultují s odbornými pracovišti. Tyto problémy velmi často vyvolávají rozporuplné postoje jak odborné veřejnosti, tak i společnosti. Publikace se snaží obsáhnout danou problematiku komplexně a nabízí netradičně témata, která pracují i s vysoce odbornou problematikou, která v tomto kontextu v podobném typu literatury není cíleně řešená. Koncepce díla stojí na vysvětlení základních teoretických východisek mechanismu vzniku a rozvoje poruch aktivity se všemi jeho důsledky. Na teorii navazuje praktická část s ukázkami her či různých druhu cvičení na rozvoj v oblastech, které stojí v popředí edukačního zájmu. Text publikace je určen primárně pro učitele a rodiče, kteří mají v péči dítě s poruchami aktivity, vychovatele ve školních družinách, lektory volnočasových aktivit, trenéry sportovních aktivit, další členy rodiny a také studenty, kteří se na roli pedagoga připravují.... celý text