Proti Rudému baronovi: piloti a letecká esa v 1. světové válce diskuze
Břetislav Ditrych
Až do začátku 1. světové války aeroplány vzlétaly především při sportovních leteckých soutěžích. Ale již v prvních měsících války si představitelé armády uvědomili jejich význam a začali velké stroje postupně využívat k bombardování území protivníka. Nejslavnějším německým pilotem byl nesporně Manfred von Richthofen, nazývaný Rudý baron. S osmdesáti sestřelenými stroji je prvním v pořadí leteckých es. V knize se setkáme také se spojeneckými piloty, kteří bojovali na západní frontě proti Německu (jako např. G. Guynemer či E. Mannock), a připomene i české letce, kteří proti sobě stáli na opačných stranách fronty (např. R. Holeka, J. Kostrba, J. Hofman). Podíváme se rovněž na italskou frontu a méně známou východní frontu, do ruských leteckých továren, kde vynikající konstruktér Igor Sikorskij navrhl mohutný stroj Ilja Muromec.... celý text
Diskuze o knize (0)
Přidat komentářŠtítky knihy
první světová válka (1914–1918) letadla letci letectví vojenští letci piloti
Autorovy další knížky
2016 | Richard Tesařík: Nedožitá stovka hrdinného tankisty |
2011 | Proti Rudému baronovi: piloti a letecká esa v 1. světové válce |
2003 | S pozdravem síle zdar Gustav Frištenský |
2017 | Tábor ve stínu Osvětimi |
2003 | Báječní muži na létajících strojích |