Proti Rudému baronovi: piloti a letecká esa v 1. světové válce zajímavosti
Břetislav Ditrych
Až do začátku 1. světové války aeroplány vzlétaly především při sportovních leteckých soutěžích. Ale již v prvních měsících války si představitelé armády uvědomili jejich význam a začali velké stroje postupně využívat k bombardování území protivníka. Nejslavnějším německým pilotem byl nesporně Manfred von Richthofen, nazývaný Rudý baron. S osmdesáti sestřelenými stroji je prvním v pořadí leteckých es. V knize se setkáme také se spojeneckými piloty, kteří bojovali na západní frontě proti Německu (jako např. G. Guynemer či E. Mannock), a připomene i české letce, kteří proti sobě stáli na opačných stranách fronty (např. R. Holeka, J. Kostrba, J. Hofman). Podíváme se rovněž na italskou frontu a méně známou východní frontu, do ruských leteckých továren, kde vynikající konstruktér Igor Sikorskij navrhl mohutný stroj Ilja Muromec.... celý text
Zajímavosti
Zatím zde není žádná zajímavost.
Štítky knihy
první světová válka (1914–1918) letadla letci letectví vojenští letci piloti
Autorovy další knížky
2016 | Richard Tesařík: Nedožitá stovka hrdinného tankisty |
2011 | Proti Rudému baronovi: piloti a letecká esa v 1. světové válce |
2003 | S pozdravem síle zdar Gustav Frištenský |
2017 | Tábor ve stínu Osvětimi |
2003 | Báječní muži na létajících strojích |