Proti Rudému baronovi: piloti a letecká esa v 1. světové válce hodnocení
Břetislav Ditrych
Až do začátku 1. světové války aeroplány vzlétaly především při sportovních leteckých soutěžích. Ale již v prvních měsících války si představitelé armády uvědomili jejich význam a začali velké stroje postupně využívat k bombardování území protivníka. Nejslavnějším německým pilotem byl nesporně Manfred von Richthofen, nazývaný Rudý baron. S osmdesáti sestřelenými stroji je prvním v pořadí leteckých es. V knize se setkáme také se spojeneckými piloty, kteří bojovali na západní frontě proti Německu (jako např. G. Guynemer či E. Mannock), a připomene i české letce, kteří proti sobě stáli na opačných stranách fronty (např. R. Holeka, J. Kostrba, J. Hofman). Podíváme se rovněž na italskou frontu a méně známou východní frontu, do ruských leteckých továren, kde vynikající konstruktér Igor Sikorskij navrhl mohutný stroj Ilja Muromec.... celý text
5 |
|
0 x |
4 |
|
2 x |
3 |
|
5 x |
2 |
|
3 x |
1 |
|
0 x |
|
0 x |
Hodnocení knihy Proti Rudému baronovi: piloti a letecká esa v 1. světové válce: 58 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 9
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení v grafu nahoře, se všemi hodnotícími níže. Ti, jejichž hodnocení se zatím nezapočítává, mají za svou přezídvkou označení (n).
Autorovy další knížky
2016 | Richard Tesařík: Nedožitá stovka hrdinného tankisty |
2011 | Proti Rudému baronovi: piloti a letecká esa v 1. světové válce |
2003 | S pozdravem síle zdar Gustav Frištenský |
2017 | Tábor ve stínu Osvětimi |
2003 | Báječní muži na létajících strojích |