Sebranka diskuze

Sebranka
https://www.databazeknih.cz/img/books/16_/161924/bmid_sebranka-OEL-161924.png 5 274 274

Sedmiletý klučina, který není schopen mluvit, pokud do toho nepočítáme nekonečné opakování předpovědi počasí a echolalické odpovědi… Roztomilá holčička, kterou její biologičtí rodiče týrali, a proto má poškozený mozek a nedokáže číst… Desetiletý „drsňák“, který na vlastní oči viděl, jak jeho nevlastní matka zabila jeho otce, a který putuje od jedněch pěstounů k druhým… A nakonec plachá dvanáctiletá dívka, která do speciální třídy přišla z katolické školy. Co je její problém? Je těhotná. Čtyři děti, z nichž každé si už stihlo prožít svoje, se sejdou v jedné třídě, aby se společně učily nejen číst a počítat, ale také překonat své problémy, nebo se s nimi „jenom“ vyrovnat. Dílčí úspěchy i neúspěchy, drobné radosti, ale také neshody a dohadování jsou v téhle třídě na denním pořádku. Co se mohou v takové třídě naučit? Třeba to, že si mohou vzájemně pomáhat a brát ohledy na druhé. Čtivý příběh nesourodé čtveřice dětí a jejich učitelky, která občas překročí hranice své profese a do jejich osudů se vžívá více, než by se od ní čekalo, osloví čtenáře předchozích knih Torey L. Hayden. Kniha je určena zájemcům o skutečné příběhy s psychologickou tematikou a lidem, kteří se věnují práci s dětmi s handicapem a poruchami chování. Torey L. Hayden je autorkou řady velmi úspěšných románů, které představují skutečné příběhy z prostředí škol pro děti s poruchami chování. Pracuje jako speciální pedagožka a rodinná terapeutka. Žije v USA. V Portálu vyšly její knihy Spratek, Dračice a mazánek, Zvíře a Tygřice.... celý text

Literatura světová Romány Příběhy
Vydáno: , Portál
Originální název:

Semebody Else´s Kids, 1981


více info...

Diskuze o knize (1)

Přidat komentář

zaz
11.09.2024 5 z 5

(SPOILER) Integrace postižených dětí i do speciálních škol je náročné jak pro školáka, spolužáky, rodiče tak i učitele. V ČR jsme měli ověřený, fungující systém. Ne vše je vhodné a prospěšné kopírovat po jiných státech. Bolestné zkušenosti mohou nechtěně poznamenat a ovlivnit budoucnost zúčastněných...
Knihu lze odložit, ale docházku na "výuku" nikoliv.
Smutné. Při četbě jsem si vzpomněla na mladého profesora , psychologa Radka Ptáčka - 26.12.1975 - 4.9.2024, jak ten byl přetížen reálnými příběhy dnešních dnů. Všem pomoci nelze. Znal, co se za každým člověkem neradostného odehrávalo, než se potkali... Nikdo není dokonalý, proto žádného dokonalého nemůžeme potkat, ale tolerance a nalézaní toho, co je v nás dobrého, nás spojuje, dává šanci na přátelství.
Ve státním rozpočtu by se měly najít peníze pro speciální školy, také je to veřejná služba.
Mám pocit, že daně se mají používat ve prospěch občana, nikoliv ve pro zisky
zahraničních bank, elektro-baronů, zbrojařského průmyslu a přitom i vyrábět státní dluhy a nemít peníze pro zdravotně postižené, speciální školy, ani na školníky... Potřeby občanů vládu nezajímají a proto je budeme volit zas a zas?
Při četbě jsem přemýšlela na DNA, na spínače a vypínače reakcí, které životní situace vyvolává. Ve speciální, trpělivé a klidné výchově se dá nasměrovat směr... Moc nám přeju vládu, která bude myslet na vlastní lidi a zabrání vyvádět ročně mnoho sta miliard pro přežitý, nefungující, ekonomický systém.
PS: Jak jen to komunisti dělali, že bylo na byty, školy, zdravotnictví, růst populace atd.?
Co dodat?