Živá třída: Vyučování a kolektivní vědomí diskuze
Christopher M. Bache
Tato objevná práce na poli vyučování a transpersonální psychologie zkoumá dynamiku kolektivního vědomí ve třídě. Kombinuje vědecký výzkum s poznatky z třicetileté osobní praxe. Autor zkoumá jemné vlivy, které neviditelně vyzařují z učitelů během jejich práce – nezamýšlené kognitivní rezonance, k nimž dochází mezi učiteli a studenty ve třídě. Ačkoli jsou tyto synchronicity tradičními akademiky často přehlíženy, Bache ukazuje, že k nim dochází příliš často a jsou příliš konkrétní na to, aby je bylo možno odbýt jako pouhé shody okolností. S odvoláním na teorii morfických polí Ruperta Sheldrakea tvrdí, že správně vedené kursy generují „pole učení“, formy kolektivního vědomí, které mají potenciál iniciovat nové vhledy a překvapivé osobní transformace. Kniha překračuje rámec teorie a obsahuje řadu studentských příběhů a praktických doporučení a strategií pro učitele, kteří chtějí začít pracovat s těmito poli učení a pozdvihnout tak své vyučování na vyšší úroveň vědomí.... celý text
Literatura naučná Psychologie a pedagogika
Vydáno: 2015 , Carpe MomentumOriginální název:
The Living Classroom: Teaching and Collective Consciousness, 2008
více info...
Diskuze o knize (1)
Přidat komentář
Autorovy další knížky
2015 | Živá třída: Vyučování a kolektivní vědomí |
2024 | LSD a mysl vesmíru: Diamanty z nebes |
Překlad autorova kratšího textu o noetickém jádru krize udržitelnosti z roku 2001. http://www.tacz.org/integralni-kultura/integralni-mysleni/christopher-m-bache-v-cem-spociva-noeticke-jadro-krize-udrzitelnosti/