Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání hodnocení
Martin Strouhal
Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského vzdělávání v kontextu filosofie a sociologie výchovy, vysokoškolské didaktiky, osobnostně sociálního rozvoje i samotné pedeutologie. V pluralitě uvedených perspektiv autoři diskutují o následujících tematických okruzích: důsledky absence ideje vzdělanosti pro univerzitní provoz a učitelskou přípravu; význam filosofického vzdělání budoucích učitelů; vztah akademického a kompetenčního diskursu a problematické důsledky procesu masifikace vzdělávání a neoliberální rétoriky; různé podoby vztahu mezi teorií a praxí v kontextu vyučování pedagogiky a psychologie na fakultách připravujících budoucí učitele; perspektivy vysokoškolské didaktiky; problematika profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů s využitím konceptu „učitele v roli modelu“.... celý text
5 |
|
1 x |
4 |
|
0 x |
3 |
|
0 x |
2 |
|
0 x |
1 |
|
0 x |
odpad |
|
0 x |
Hodnocení knihy Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání: 100 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 1
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.
Štítky knihy
pedagogika učitelé, učitelky vysoká škola pro učitele a učitelky univerzita
Autorovy další knížky
2014 | Teorie výchovy: tradice, současnost, perspektivy |
2013 | Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny |
2010 | Émile Durkheim - sociolog a pedagog |
2016 | Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání |
2017 | Vzdělání a dnešek |