Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání tempo & emoce
Martin Strouhal
Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského vzdělávání v kontextu filosofie a sociologie výchovy, vysokoškolské didaktiky, osobnostně sociálního rozvoje i samotné pedeutologie. V pluralitě uvedených perspektiv autoři diskutují o následujících tematických okruzích: důsledky absence ideje vzdělanosti pro univerzitní provoz a učitelskou přípravu; význam filosofického vzdělání budoucích učitelů; vztah akademického a kompetenčního diskursu a problematické důsledky procesu masifikace vzdělávání a neoliberální rétoriky; různé podoby vztahu mezi teorií a praxí v kontextu vyučování pedagogiky a psychologie na fakultách připravujících budoucí učitele; perspektivy vysokoškolské didaktiky; problematika profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů s využitím konceptu „učitele v roli modelu“.... celý text
Tempo čtení
rychlé |
|
0 % | |
střední |
|
0 % | |
pomalé |
|
0 % |
Žádný uživatel zatím neuvedl tempo čtení této knihy. Buďte první.
Emoce z knihy
Žádný uživatel zatím nepřidal emoce z této knihy. Buďte první.
Štítky knihy
pedagogika učitelé, učitelky vysoká škola pro učitele a učitelky univerzita
Autorovy další knížky
2014 | Teorie výchovy: tradice, současnost, perspektivy |
2013 | Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny |
2010 | Émile Durkheim - sociolog a pedagog |
2016 | Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání |
2017 | Vzdělání a dnešek |