Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie hodnocení
Naděžda Pelcová
Být člověkem znamenalo vždy starat se o své bytí, být sám sobě otázkou. Kniha se zabývá tím, jak lidé odpradávna rozumějí sami sobě ve filosofické reflexi a jak se tyto podoby sebeporozumění (označované jako zoon logon echon, zoon politikon, imago Dei, ego cogito, ens volens, homo faber, homo ludens apod.) v dějinách proměňují. Existují mezi různými formami sebeporozumění v různých dobách nějaké souvislosti? Jak sobě rozumí člověk doby moderní, případně postmoderní? Co lze na člověku změnit a ovlivnit výchovou? Hledáním odpovědí na takové otázky nás autorka uvádí do tématu filosofie člověka a filosofie výchovy.... celý text
5 |
|
5 x |
4 |
|
4 x |
3 |
|
2 x |
2 |
|
0 x |
1 |
|
0 x |
|
0 x |
Hodnocení knihy Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie: 85 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 11
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení v grafu nahoře, se všemi hodnotícími níže. Ti, jejichž hodnocení se zatím nezapočítává, mají za svou přezídvkou označení (n).
Štítky knihy
sebepoznání, sebepoznávání porozumění dějiny filozofie filozofie výchovy filozofická antropologie osobnost člověkaAutorovy další knížky
2010 | Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie |
2004 | Základy společenských věd - pro učitele učitelů - studenty pedagogických fakult, pro učitele středních škol a jejich žáky |
2001 | Vzorce lidství: filosofie o člověku a výchově |
2014 | Čas ve výchově, umění a sportu |
2014 | Fenomén výchovy a etika učitelského povolání |