Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie tempo & emoce
Naděžda Pelcová
Být člověkem znamenalo vždy starat se o své bytí, být sám sobě otázkou. Kniha se zabývá tím, jak lidé odpradávna rozumějí sami sobě ve filosofické reflexi a jak se tyto podoby sebeporozumění (označované jako zoon logon echon, zoon politikon, imago Dei, ego cogito, ens volens, homo faber, homo ludens apod.) v dějinách proměňují. Existují mezi různými formami sebeporozumění v různých dobách nějaké souvislosti? Jak sobě rozumí člověk doby moderní, případně postmoderní? Co lze na člověku změnit a ovlivnit výchovou? Hledáním odpovědí na takové otázky nás autorka uvádí do tématu filosofie člověka a filosofie výchovy.... celý text
Tempo čtení
rychlé |
|
0 % | |
střední |
|
0 % | |
pomalé |
|
0 % |
Žádný uživatel zatím neuvedl tempo čtení této knihy. Buďte první.
Emoce z knihy
Žádný uživatel zatím nepřidal emoce z této knihy. Buďte první.
Štítky knihy
sebepoznání, sebepoznávání porozumění dějiny filozofie filozofie výchovy filozofická antropologie osobnost člověkaAutorovy další knížky
2010 | Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie |
2004 | Základy společenských věd - pro učitele učitelů - studenty pedagogických fakult, pro učitele středních škol a jejich žáky |
2001 | Vzorce lidství: filosofie o člověku a výchově |
2014 | Čas ve výchově, umění a sportu |
2014 | Fenomén výchovy a etika učitelského povolání |