Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie
Naděžda Pelcová
![Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie](https://www.databazeknih.cz/img/books/45_/45865/vzorce-lidstvi-filosoficke-zaklady-pedagogicke-antropologie-45865.jpg?v=1285318922)
Být člověkem znamenalo vždy starat se o své bytí, být sám sobě otázkou. Kniha se zabývá tím, jak lidé odpradávna rozumějí sami sobě ve filosofické reflexi a jak se tyto podoby sebeporozumění (označované jako zoon logon echon, zoon politikon, imago Dei, ego cogito, ens volens, homo faber, homo ludens apod.) v dějinách proměňují. Existují mezi různými formami sebeporozumění v různých dobách nějaké souvislosti? Jak sobě rozumí člověk doby moderní, případně postmoderní? Co lze na člověku změnit a ovlivnit výchovou? Hledáním odpovědí na takové otázky nás autorka uvádí do tématu filosofie člověka a filosofie výchovy.... celý text
Přidat komentář
Štítky knihy
sebepoznání, sebepoznávání porozumění dějiny filozofie filozofie výchovy filozofická antropologie osobnost člověkaAutorovy další knížky
2010 | ![]() |
2004 | ![]() |
2001 | ![]() |
2014 | ![]() |
2014 | ![]() |
Přínosná kniha pro nás - nefilosofy. Některá témata jsou zpracována pečlivě, jiná poněkud jednostranně - nakonec jde o filosofické základy pedagogické antropologie. Pro mě je kniha zdrojem velké inspirace - čtu dál, k některým autorům se vracím. A paní autorku chci pozvat na rozhlasový rozhovor o člověku jako bytosti, která se umí smát. To byla opravdu podnětná kapitola.