Brand New - Nová podoba značek
Wally Olins
Jaká je budoucnost značek a brandingu? Znamená globalizace, že různorodost a jedinečnost budou působením obřích nadnárodních společností postupně vymazány ze světa? Začnou se snad všechna místa na naší planetě podobat jedno druhému jako vejce vejci? Fascinující kniha Wallyho Olinse se zabývá všemi podstatnými aspekty světa brandingu. Se svým typickým pronikavým stylem analyzuje problémy, kterým dnes čelí firmy, kritizuje jejich chybné kroky, a chválí ty, které podle všeho efektivně budují a vedou značky v našem novém světě. Zároveň se zamýšlí nad budoucností brandingu. Tato kniha je nepostradatelná pro každého, kdo se zajímá o marketing, obchod nebo současnou kulturu.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2016 , Slovart (ČR)Originální název:
Brand new
více info...
Přidat komentář
Při prolistování v knihkupectví mě Brand New od Wallyho Olinse zaujalo natolik, že jsem si řekl, že by stála za přečtení. Očekávání převýšila výsledný pocit. Kniha se četla velmi rychle, plynule, jenže celkový rozsah nakonec působil kontraproduktivně, protože Olinsovy postřehy se držely po povrchu a nezajížděly pod hladinu. Při takovém rozsahu to ani nejde, jenže kvůli tomu musím dílo hodnotit "pouze" za nadprůměrné, a nikoliv za výjimečné.
Sousloví "fascinující kniha" je marketingově dost nadnesené. Olins byl bezpochyby člověk na svém místě, velmi vzdělaný a kriticky uvažující, ale to ještě neznamená, že jeho kniha bude automaticky skvělá. Dobrým příkladem je část zabývající se Tureckem, jehož příběh Olins rozebral na několika stránkách. Tolik prostoru nedostalo snad žádné jiné téma. Jenže čtenář se toho stejně moc nedozvěděl, spíše to bylo takové shrnutí obecně známých faktů. Žádná originální, zajímavá myšlenka, která by stála za zapamatování. Bohužel.
Tohle byla po dlouhé době první kniha, kterou jsem si půjčil v knihovně, protože jsem si ji nechtěl kupovat. Jsem maniak v tom smyslu, že knihy musím vlastnit, nerad si je půjčuju, ale v tomto případě jsem udělal dobře. Upřímně řečeno, Brand New mi v knihovničce chybět nebude.
Velmi zajímavá kniha, ale jak píše Jack93, bohužel nejde moc do hloubky. Jsem rád, že jsem si ji koupil a mám ji v knihovně, ale do praxe tam toho moc není.
Na druhou stranu ji přečtete rychle, mě zabrala asi 3 večery. Na druhou stranu musím ale říct, že s ohledem na velikost českého trhu chápu, že opravdu odborné knihy zde moc nejsou. Zkušení brand manageři umí anglicky a tak CZ nepotřebují, trh v ČR prakticky neexistuje.