Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby

Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby
https://www.databazeknih.cz/img/books/13_/138538/bmid_ceska-reklama-od-pana-vajicka-po-fa-gKh-138538.jpg 4 8 8

Za posledních dvacet let se reklama stala téměř kažodenní součástí našeho života. Televize, bilboardy, hromadná doprava, internet - reklama je všude. Můžeme ji nenávidět, ale můžeme se s ní třeba lépe seznámit. V knize Česká reklama si připomenete reklamy ze socialistického Československa i ty současné a aktuální, také se dozvíte, jak se reklamní trh vyvíjí, kdo, jak a proč reklamy vytváří či jaké osobnosti stojí za úspěšnými reklamami. Navíc se dobře pobavíte u množství příběhů nejen z reklamní branže.... celý text

Přidat komentář

valda
11.03.2017 3 z 5

Celkem obsáhlá kniha o reklamě v České republice. Samozřejmě takových knih by šlo udělat dalších deset dílů, protože zajímavých reklam v Česku vzniklo hodně, ať už zajímavých tím, jak jsou stupidní, nebo tím, jak jsou zábavné.
Kniha taky obsahuje spoustu fotografií, což je u tohoto tématu důležité. Jak je psáno v anotacích, autor se věnuje různým kauzám, co kolem reklam vznikly. Co mě, ale jako lajka moc nebavilo, bylo, že opravdu velká část knihy je vypisování spousty jmen osob, z reklamní branže firem a organizací, které se reklamou zabývají. Vzhledem k tomu, že reklama je dost dynamický trh, a každá ta firma se během deseti let osmkrát přejmenuje, tak to působí dost nepřehledně. Ale chápu, že pro někoho, kdo chce v tomto byznysu dělat, jsou tohle cenné informace.
Já bych spíš uvítal více úvah nad jednotlivými reklamami. Proč tahle zrovna vypadá takhle, co se nepovedlo, co povedlo, atd.

ichinose
01.05.2014 5 z 5

Kniha Česká reklama je nejen vynikajícím vhledem do historie komerčních médií, reklamních praktik a nejslavnějších reklam u nás, ale taktéž popisuje vzestupy a pády významných českých (i československých) agentur a slavné i strastiplné životní cesty lidí, kteří byli v tomto směru průkopníky a skvělými inovátory. Dozvídáme se o prvních náznacích proměny reklamního průmyslu v komunistickém československu, lehkém osmělení v osmdesátých letech, obrovském boomu nových mediálních a reklamních agentur po sametové revoluci, získání sebevědomí a trochy drzosti v letech devadesátých a končíme velkým zlomem - zavedením internetové sítě jakožto nové platformy pro další reklamní počiny.

Kniha není psána příliš odborně, jde spíš o historii podanou velmi čtivou a poutavou formou, která dokáže zaujmout i člověka, který má o marketingu a reklamě minimální znalosti. Zároveň je však hodně přínosná i pro ty, kteří se o dané téma zajímají z profesionálního hlediska. Česká reklama nabízí obsáhlý přehled mezníků na poli českého a československého reklamního dění doplněný o barevné fotografie billboardů, reklamních spotů, momentek ze života jednotlivých tvůrců a agentur včetně profesionálních propagačních snímků.

O knize jsem předtím neslyšela, o to větší jsem měla radost, že existuje taková, která se věnuje pouze českému a československému prostředí a dokáže jej tak barvitě popsat. Spousta reklam a kampaní se mi připomněla, narazila jsem však i na některé, převážně staršího data, o kterých jsem neměla tušení. Vzhledem k mému současnému statusu začínajícího copywritera jsem našla hodně inspirace a motivace pro budoucí práci, zároveň jsem se dozvěděla, jakým způsobem fungují procesy a vztahy mezi agenturami a zadavateli, získala jsem celkový přehled o historii české reklamy a možná i tušení budoucího vývoje a směru, kterým se možná celá česká scéna bude ubírat.


inule
04.09.2013 4 z 5

Velmi podrobně popsané dění kolem reklamy a její tvorby, hlavně pak postav a marketingových společností, které na trhu působily. Osobně bych ještě uvítala podrbnější popis jednotlivých reklam a kampaní. Třeba autor napíše druhý díl :-)

Štítky knihy

reklama a propagace reklamní průmysl

Autorovy další knížky

2012  73%Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby
2014  91%Český historický šerm
1988  88%Jakou barvu má domov
2024  88%Dějiny temné i tajemné: Záhadné české zločiny