Cyberpunk 2077: Výpadek
Bartosz Sztybor
BOLÍ TO. NIGHT CITY BOLÍ. UTRPENÍ MÁ HLUBOKÉ KOŘENY A ČÍM HLOUBĚJI ČLOVĚK PADNE, TÍM DÉLE SE PŘEHRÁVAJÍ SNY, KTERÉ SI SAMI PŘEDEPÍŠEME. Bohatství, naděje, láska – to vše umožňuje technologie DMS. Jenže ne každý touží po šťastném konci. Jeden opravář psychovizí – plný pochybností, sebenenávisti a viny – brzy zjistí, že odpověď na tu bolest... přichází během výpadku.... celý text
Literatura světová Komiksy
Vydáno: 2024 , CrewOriginální název:
Cyberpunk 2077: Blackout, 2023
více info...
Přidat komentář
I když nejsem úplně na komiksy a neberu je jako "literaturu", přeci jen je to doplněk nebo menší vedlejší příběhy do univerza, které mám rád. Cyberpunk 2077 má pár knih, seriálek a bandu komiksů, které se snaží svět mé oblíbené hry ještě více doplnit.
Ze všech komiksů, co jsem zatím ze Cyberpunku 2077 četl zatím asi nejlepší kus. Líbí se mi postavy, líbí se mi jejich motivy, uvěřitelné chování a zase... ono prostředí Night city, které prostě poznáváte ze hry a vcítíte se opět do shitty Cyberpunkové budoucnosti. Kresba je někdy velmi hezká, ale na pár "prostřizích" je velmi... jak to jen říci... narychlo plácnutá na papír? Nejsem na komiksy, to raději ať posoudí jiní, ale půl hvězdy jsem za to strhnul.
Pro Fanoušky Cyberpunku 2077, tohle musíte projít, bude se Vám to podle mne líbit. Věřil bych i tomu, že dokonce dokáže oslovit i lidi, kteří svět Cyberpunku neznají nebo kolem nich jen tak prošel.
Třetí kniha ze světa CP77 se tentokrát věnuje tématu PVček. Příběh mě sice bavil o něco víc než předchozí "Máš moje slovo", ale ten měl aspoň blíž atmosféře originálu. Kresba výborná, nicméně... Výpadek je trochu pohádka, trochu komedie a celkově to na mě působilo spíš jako Kick-Ass než CP77 - vzhledem k tématu mi chyběla pořádná dávka syrovosti. Tady se však spíš jen tak lehounce tančí okolo, avšak potenciál zůstal někde viset. Trauma Team tak stále za mě nepokořen. Další knihu si eventuálně každopádně dám rád. :)
Opět zajímavý příběh ze světa Cyberpunku. Máme tu takoveho Norberta (viz film :D), který má kámoše jednoho většího ztroskotance nez druhého.
Doporucuju všem fandům i lidem, kteří mají zájem o něco neotřelého.
4/5
Bartosz Sztybor je moje už-ne-tak-úplně-nová jistota. Nač sáhne, mění ve zlato, a s Cyberpunkem se mu to podařilo už podruhé. Příběh je originální, zábavný, překvapivý, napínavý... Jak to hergot dělá?
Je to až neuveriteľné, ale máme tu ďalší a v poradí už tretí kvalitný herný komiks zo sveta Cyberpunku 2077! Aj tentokrát je za scenárom šikovný Bartosz Sztybor, ktorý pracuje pre CD Projekt RED (herné štúdio za Cyberpunkom 2077 a sériou Zaklínač) a píše skvelé komiksové scenáre (napísal aj najlepších komiksových Zaklínačov). Jeho scenáre sú nápadité, svieže a dokáže vymyslieť zaujímavý a pútavý príbeh. Podobne je to aj pri Cyberpunk 2077: Výpadek, ktorý ponúka sympatických hrdinov, fajn zápletku, kvalitné dialógy a má to znovu aj príjemnú kresbu.
Parádní (a za pár let nejspíš i dost aktuální) příběh z pera Bartosze Sztybora tentokrát sráží naprosto blbá (a fakt to nejde napsat jinak) kresba, která je kvalitou a barvami tak někde v 80.letech. A tady ta retro stylizace, pokud byla vůbec umyslná, nemá žádný význam.
3,5* (čteno loni v originále)
CP 2077 má velký potenciál napříč platformami, bohužel ty komiksy se zatím moc nedaří, v případě Výpadku se jedná při nejlepším o slabší průměr, vše podtrhuje nezajímavá kresba.. tak snad to bude lepší příště
Autorovy další knížky
2021 | Blednoucí vzpomínky |
2022 | Nářek čarodějnice |
2023 | Balada o dvou vlcích |
2023 | Cyberpunk 2077: Máš moje slovo |
2024 | Cyberpunk 2077: Výpadek |
Nemá to takovou šťávu, jako předchozí alba Trauma Team a Máš moje slovo, ovšem oceňuji fakt, že se příběh drží opět jiného ranku. Navíc je to natolik samostatné, že potřeba počítačové hry není k pochopení příběhu, stejně jako světa, ve kterém se odehrává, absolutně třeba.
Tentokrát nám tvůrci servírují cyberpunkový thriller v duchu Velkého podfuku, přičemž už od prvních stran předkládají nápovědy, co skutečně sledovat a co je nepodstatné. Hlas vyhořelého opraváře virtuální reality (drogy moderního věku) pak dává příběhu příznačný šarm. Jediné, v čem tvůrci maličko škobrtají, je finální odhalování karet – je vám jasné, že věci budou trochu jinak, než je prezentováno, takže první dva zvraty vás příliš nedojmou a pak už se nepřijde vlastně s ničím dalším, co by hru otočilo. Kompenzuje to parta životních ztroskotanců, nucená spolupracovat na šíleném plánu, jak okrást nedotknutelné korporáty. S lidskými slabinami je snadné ztotožňit se, protože každý z nás má jednu, dvě, či celé portfolio.