Dějepis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia [Modernizace společnosti]
Vít Vlnas , Václava Korcová , Eva Zálohová , Daniela Tinková , Jan Randák , Ivana Kalistová , Jiří Kálal , Pavel Helan , Ivo T. Budil , Milan Pech , Jaroslav Rokoský , Markéta Fronková , Radovan Lovčí , Bohdan Štěrba , Jan Kříženecký , Lukáš Novotný
2., upravené a mírně přepracované vydání učebnice Dějepis 8 z produkce Nakladatelství Fraus (modernizace společnosti). Oproti 1. vydání byly doplněny některé informace k dějinám Moravy a Slezska (odborným poradcem dr. Ondřej Hýsek), doplněny či aktualizovány dílčí údaje, upravena obrazová výbava, částečně upraveno několik lekcí i map. Obsahem díla jsou tyto tematické oddíly: Barokní doba, Doba osvícenství, Francouzská revoluce, Průmyslová revoluce, Národní obrození, Revoluce 1848–1849, Svět 2. poloviny 19. století, Kolonialismus, České země 2. poloviny 19. století, Přelom 19. a 20. století, První světová válka, Vznik Československa, Rejstříky a Výstupy a kompetence RVP ZV.... celý text
Přidat komentář
Jestliže se něčemu říká učebnice, měl by se z ní člověk něco naučit. Bohužel, jak již někdo napsal, v knize se neustále žáků na něco ptají, co v textu nenajdou, takže budou muset hledat v jiných knihách či na internetu, ne v učebnici samotné. Kdyby byly otázky na konci každé kapitoly a odpovědi na ně by prokázaly, že žák porozuměl textu v učebnici, tak ať tam ty otázky jsou. Takto jsou žáci jen neustále rozplylování, učivo fragmentované, místo aby se na učení soustředili.
Na knihu mohou být různé názory, není tak klasicky pojatá jako tradiční učebnice, ale níže uvedená informace v komentáři, že zde není text o dobytí Bastily, neodpovídá pravdě.
+ Aspoň uspořádání obrázků.
- Důležité okamžiky (jako je např. dobytí bastily) tam nejsou.
- Je tam více úkolů (typu vyhledejte nebo vysvětlete) než obsahu.
- Hrozně popsané historické události.
O tom je moderní pedagogika, aby žáci uměli pracovat v externích zdrojích, a nehledali vše jenom v učebnici. Je to obecný trend.