Psi Avalonu
Mark Chadbourn
Doba temna série
< 3. díl
Zemi zachvátila nová doba temna a pověr. Moderní společnost se tváří v tvář návratu magie prastarých bohů a mýtických tvorů zhroutila... Psi Avalonu se blíží... Nastává čas soumraku, kdy svět zahalí věčná zima a bohové se navzájem vyvraždí v bratrovražedné válce, čas, kdy mrtví vstávají z hrobů a bojují proti živým a mocní vetřelci hrozí vyhubit veškerý život. Poslední šancí lidstva jsou dva přátelé, rozdílní jako den a noc, avšak spojení společným cílem: Hunter, bezstarostný zhýralec, válečník a rváč; Hal: bezvýznamný úředníček z archivu úřadu vlády. Musí proniknout tajemstvím ukrytým v mýtech o králi Artušovi, aby našli ztraceného hrdinu, který vyjede z mlhy legend a zachrání svět. Ale času už mnoho nezbývá. Protože až zazní příšerné vytí psů Avalonu, žádná naděje už nezbude... 3. kniha série Doba temna, přeložil Josef Hořejší.... celý text
Přidat komentář
Autorovy další knížky
2005 | Konec světa |
2022 | Nové království |
2006 | Vždycky a navždy |
2023 | Kola osudu |
2005 | Nejtemnější hodina |
[070/11] Tak to podle konce závěrečného dílu ‘Doby temna‘ vypadá, že autor ještě neskončil a bude vytvořena další trilogie. Ptám se proč? Proč, když vytěžená ruda tohoto tématu už dávno nemá hodnotu? Když neumí pracovat se svou vlastní látkou tak aby si to udrželo důstojnost a patřičnou úroveň a nestáhlo to celý příběh do hlubin Nicoty, neměl by pokračovat. Ať klidně začne něco nového, tématicky naprosto odlišného a třeba to uvede se stejnou nonšalantností, jako první tři knihy. Vůbec se tomu nebráním. Ale ať laskavě tuto škatulku běsů definitivně zamkne a zahodí klíč, protože tohle teda ne(!).
(019) Když jsi dobrý v tom, co děláš, projde ti i vražda.
Tak jak jsem předpokládala. Třetí díl se stal jen něčím nesmyslným. I když všechny tři knihy naznačují jakousi spojitost, není to spojitost dostačující a výsledné postupné shledání party chudáků, kteří na pomoc potřebují starou pětku, je opravdu k smíchu. V průběhu celé trilogie se navíc vyskytuje neuvěřitelné množství postav, které jsou neskutečně rychle zapomenuty a to převážně v druhé a první knize. Třeba taková Mary… Stará babka, ale svou povahou a schopnostmi bylinkářky by klidně všechny nadpozemské Sestry draků nové generace strčila do kapes. Nebo ti rytíři z katedrály, kteří se dokázali postavit na odpor a převzít moc. Těmto lidem se měla věnovat pozornost a ne sexbombám a drsňákům v latexových bombarďácích s barevnými pláštíky, kteří jsou z pohledu charakteristiky naprosto nemožní. Celý hypotetický potenciál byl tedy naprosto zahozen.
(059) ,,Svůj život máš v rukou jen ty sám."
Navíc, dlouho jsem se odrazovala od toho co teď napíšu, protože to nemám vůbec ráda, ale… autor prostě použil prvky z jiných děl britských celosvětově známých spisovatelů zaměřených na fantastiku a tím v mých očích definitivně poklesl. Dokonce i výjevy Mononoke Hime jsou zde k nalezení. Docela mě zarazilo i to, že stará pětice úplně zapomněla na Toma veršotepce. Jistě, nebyl vždycky charismatický a pravdu si často nechával jen pro sebe, ale nevedl je snad celou tu cestu a nepomáhal jim k rozvíjení se a ke sebezdokonalení? Nevděk. Holý nevděk a nebo na něj už autor sám dávno zapomněl. A co bohové? Nevadí mi ani tak přemorfování se v černé gobliny, ale proč jsou najednou tak nemožní a zatímco ti, kteří zůstali zlatí a dokonalí dokážou jich zabít stovky a tisíce, ti zlí se v milionech nechávají drtit na planinách, aniž by pořádně bojovali… Je to směšné… Je to zveličování heroismu a morálního vítězství dobra nad zlem spočívající v sebeobětováníse. Prostě kýčovitý hnus.
(059) ,,Nikdy nevěř nikomu, kdo je u moci."
Neodpustitelné pak je, že autor sám zapomíná na svá vlastní pravidla a přisuzuje magickým předmětům jiné vlastnosti, než jaké jim byly dány dříve. Pak tu máme podivné vyskytování se chlapce s Kouzlem přání, který se ve třetí knize vůbec neukáže a tak mi jednoduše uniká pointa jeho funkce. Proč tam vůbec byl a proč ho vůbec vytahoval na světlo světa?
(327) ,,Před zodpovědností se nedá uniknout."
V této sérii je až neuvěřitelné množství zbytečného a nesourodého, které drží pospolu jen lepidlo ve hřbetu vazby. Struktura děje je špatná. Rozvržení postav je špatné. Závěr je špatný. Jednotlivé propojení příběhů je špatné. Není tam žádné vysvětlení toho PROČ? a tak jestli se výsledku a pointy tohohle čehosi vůbec někdy někdo dopídí, bude mít opravdu hodně „hustou“ představivost.