Faraonův soud
Karel Cubeca (p)
Správce egyptské provincie Manéthon zneužívá mladou služku Laylu, jejího muže přinutí k vyloupení starého hrobu a pak se svědků zbaví. Jediná Layla přežije a s novorozeným synem se jí podaří uniknout do Théb, kde se jí ujme královská manželka Teje. Jenže Manéthon uprchlici najde a obviní, že je zlodějka a lhářka.
Přidat komentář
Nezvyklé je u starých Egypťanů používat naše hovorová slova jako: mimino, zdrhnout, průser, hajzl atd. Též je kuriózní propašovat do úst starého mága citát Jana Wericha a rozpačitě na mne působila i příručka o "Body language" vsunutá do obhájcovy řeči. Styl psaní pana Kostky mi připadá takový "technický". Zápletka zajímavá, ale během soudu se to vleče a příběh ztrácí grády.
Výborný román ze starého Egypta, napínavý děj, místy dost drsné popisy tehdejších praktik. Pobavil mě hlavně Akim, který byl opravdu zdařilou postavou.
Dlouho jsem nečetla příběh z podobného prostředí. Líbil se mi styl psaní i popis starověkého Egypta
Nový Cubeca mne nezklamal, i když přece jen proti minulé knize tomu trochu něco chybělo. Knize nelze upřít krásný jazyk, styl vyprávění, který vás chytne hned od začátku a propracované charaktery postav, jejichž způsob myšlení nám má co říci i dnes. V neposlední řadě také atraktivní prostředí starého Egypta, kde se autor cítí jako doma.
dárek k Vánocum. přečten za dva dny...
Přběh dobrý ale krátky. chtělo by to roztáhnout děj.
Leyla není staroegyptské jméno. Je to jméno arabského původu. Stejnak je i Manethon( ten žil až za Ptolemaivců)...
Štítky knihy
starověký EgyptAutorovy další knížky
2015 | Kdo jsme |
2015 | Kawa 9 |
2009 | A Bůh mlčel |
2010 | Ve spárech osudu |
2019 | Vyměřený čas |
Děj knihy se odehrává v Egyptě za války faraona Amenhotepa III (13870-1348 př.n.l.). V té době byl Egypt nejbohatší a nejstabilnější mezi Indií a Saharou a britskými ostrovy. Je zde vyprávěn příběh chudé, ale krásné Layly, kterou zneužívá správce egyptské provincie Manéthon. Příběh je zajímavý a poučný.
-Ukázka z knihy:
Každý z nás má v sobě zlo i dobro. Jsou to dva lvi uvnitř naší duše, jeden lev je zlý a druhý je dobrý, Oba jsou hladoví a záleží jen na nás, kterého krmíme víc. Ten pak vítězí a dává naší duši tvář, která se projeví v našich srdcích a činech.