Dýky temnoty
Ian Livingstone , Steve Jackson , Luke Sharp (p)
Fighting fantasy série
< 35. díl >
Ve starobylé zemi Kazan se hromadí temné síly. Pokud se nedostaneš k Velkému Trůnu včas, získá moc vražedný vezír Čingiz. Kdo ví, jaké zlo začne proudit z Kazanu, pokud budou jeho ďábelské plány úspěšné. Ale čas ubíhá. Musíš se střetnout s Čingizem, než bude příliš pozdě. Osud Kazanu je ve Tvých rukou.
Dobrodružné Fantasy Gamebooky
Vydáno: 2002 , PerseusOriginální název:
Daggers of Darkness, 1988
více info...
Přidat komentář
Tato kniha už je z těch pozdějších dílů - č. 35. Nenapsal ji ale Steve Jackson, jak je tu mylně uvedeno, nýbrž Luke Sharp, po Hvězdném lovci a Propastech zla. Kniha je to zajímavá, obtížně mapovatelná, protože se různě spojují a odpojují asi 3 nebo 4 trasy. Žádná lineární m*dka jak u Livingstona. Příběh je zajímavej, aditivum ve vašem těle se postupně rozlévajícího se jedu. Cílem je najít nějaké medailony, dají se nalézt až dva v jedné cestě, což vám ve finále může pomoct. Často jsou ale v knize kraviny, typu hoď dvěma kostkama a tak je pevný most, hoď podruhé kostkama a to je tvoje váha. Jsi těžší okamžitěs prohrál a jdi do řitě, od startu. Tady ty dementní random hody mi připomínají Propasti zla anebo Masky zmaru. Totální dementnost. Ale je tam i jedná route, která má minimum nebezpečí v sobě, myslím, že jde o ten Uruzský labyrint. Ale celkově je to docela namakaný dílo v porovnání s jinýma. Dávám 4****
Těžký průměr. Celkový sloh je strohý, texty odbyté, tak nějak to pro mě celé nesedělo dohromady. Rozhodování je vyloženě o štěstí, často máme i v otevřené krajině na výběr doprava nebo doleva bez nějakého upřesnění, co tam vidíme, což zní pitomě a nelogicky. Líbil se mi nápad s plněním zkoušek a s jedem, i když zpětně bych řekl, že tam autor nacpal hodně věcí, které nakonec nevyužil. Závěr mi přišel vyloženě odfláknutý. Škoda, řekl bych nevyužitý potenciál.
Četli jsme s dětmi několik večerů a dnes jsme konečně vyhráli! Moc je to bavilo, na mě příliš dlouhé a drsné. Každopádně obdivuji myšlenku, spád, nová a nová dobrodružství, promyšlený sled.
Dýky temnoty mi vážně sedly. Jako gamebook si jej přečtu určitě někdy znovu, abych mohl navštívit i jiné lokality. Dobře promyšlený systém s jedem, který dodává celému dobrodružství více napětí. Nakonec se asi hodí jen říci "někdy méně je nakonec více", ale na to přijdete každý sám.
Za mě docela povedený GB, který má méně obvyklé herní mechanismy pro FF sérii. Cest ke konci je hodně, ale také úspěch závisí hodně na náhodě.