Kuba nechce číst
Petra Braunová
Skvělý nápad, jak naučit Kubu číst! Kuba nechce číst, psát ani počítat. Do první třídy se mu vůbec nechtělo. Co si však počít s žáčkem, kterému se v hlavě honí všechno možné, jen ne škola? Paní učitelka z 1. A na to přišla! Od chvíle, kdy dostala ten skvělý nápad, začaly děti chodit do školy s nadšením. Dokonce i Kuba. A cože to paní učitelka báječného vymyslela? Dozvíte se v naší knížce!... celý text
Přidat komentář
Váhám, jestli své předškolačce knihu číst. Ale asi ne, přestože některé části se mi dost líbí. Ráda bych, aby učení neviděla jako něco otravného, k čemu je potřeba vnější motivace, ale jako svůj vlastní zájem, který dává smysl, je zajímavý a je jí ku prospěchu. Pro jiné děti, které už jsou zničené 1. třídou, možná bude četba terapeutická.
Protože syn začal chodit do první třídy, přečetli jsme hned na úvod školní docházky dvě knížky o prvňácích - Kuba nechce číst a Tománek ve škole. Tituly od sebe dělí téměř dvacet let a na každém se nám (ne)líbilo něco jiného.
Paní Braunová podle mě moc hezky vystihla pocity prvňáčka, na kterého se naráz navalí plno nových úkolů, povinností a informací. Co se mi naopak nelíbilo:
a) Autorka se sice úspěšně vnořila do usoužené dětské duše, na druhou stranu asi ani neotevřela slabikář. Také syn se pozastavoval nad tím, že se Kuba hned na začátku učí to které písmenko, čte složité texty, že počítá obtížné příklady...
b) Nemyslím si, že forma motivace, kterou zvolila paní učitelka, je správná. U dětí, které nezvítězí, ač se celý rok snažily, to může vyvolat pocit frustrace a vyhoření. Jinak ovšem je paní učitelka úžasná. (Mimochodem, kdo neznáte, přečtěte si Sísu Kyselou - i zde se Jeník učí kvůli odměně, ale chybí tu soupeření mezi dětmi navzájem. A je to větší legrace.)
Knížka vyšla v rámci edice První čtení a přesně tomu odpovídá - nejsou tu téměř žádná souvětí, jen krátké věty, což je pro začínající čtenáře ideální; předčítající tou úsečnosí naopak lehce trpí.
Synovi se nejvíc líbilo jméno hlavního hrdiny - proč asi! :-D
P.S.: Fanda Tománek byl mnohem akčnější a neposlušnější, na druhou stranu byl i bystřejší než Kuba, nenechal se školou a povinnostmi semlít - ale nakonec se mu jeho přístup nevyplatil. Přístup učitelky byl samozřejmě tradiční (kniha vyšla na počátku 90. let a navazuje na dva starší díly), žádné velké novoty, přesto je to veselejší čtení.
Mi jsme četli tuto knížku ve škole a přečetl jsem to za týden se zdržením paní učitelkou
Mám dceru a syna v 1. a ve 2. třídě a od paní Braunové čteme jsme přečetli i Johanu. Musím její příběhy jenom doporučit, jsou v nich moc hezky popsané situace dětí, které opouštějí školku a jdou do školy a jaké mají ze začátku školy starosti a obavy. Nenásilnou formou vysvětluje dětem to, co se nám, dospělým, se zdá být jasné a běžné, ale pro děti vše nemusí být tak srozumitelné. Skvěle, čtivě napsaný příběh malého prvňáka a jeho starostí se školou. Pro prvňáčky a druháky pěkné a poučné čtení.
Kniha oblíbená jak u dětí tak u učitelů. Hodně ji čtou dětem v prvních třídách a také ji děti často dostávají při "pasování na čtenáře".
Petra Braunová má široký záběr. Píše poutavě pro děti i pro dospělé. Tahle knížka je milá a velmi prospěšná, vím totiž, že děti baví.
Autorovy další knížky
2007 | Ztraceni v čase |
2010 | Ema a kouzelná kniha |
2014 | 3333 km k Jakubovi |
2017 | Dům doktora Fišera |
2012 | Tramvaj plná strašidel |
Tahle kniha nebaví jenom děti, ale i rodiče. A tak to má při společném čtení být!