Líný učitel - Vše o školním hodnocení
Robert Čapek
Čtvrtý díl série Líný učitel představuje podporující hodnocení, které je formativní, optimistické a individualizované. Text se věnuje všem způsobům hodnocení, které se používají v českých školách.
Přidat komentář
V souvislosti s problematikou hodnocení na tuto publikaci zřejmě narazíte, nicméně, aniž by to autor někde v úvodu upřesnil, je jasné, že je spíše určena pro první stupeň základní školy, fotografie testů a školních tříd vyššímu stupni rozhodně neodpovídají. Hned v úvodu se dozvíte, že autor není zastáncem klasifikace, ani slovního hodnocení, ani školy bez známek, ani školy se známkami, ani alternativy atd. Je zastáncem pouze kvalitního vzdělávání. Co si z toho vzít? Zřejmě nic. Ani sám autor v tom nemá jasno.
Štítky knihy
hodnocení žákůAutorovy další knížky
2018 | Líný učitel – Jak učit dobře a efektivně |
2015 | Moderní didaktika |
2020 | Uč jako umělec |
2010 | Třídní klima a školní klima |
2008 | Odměny a tresty ve školní praxi |
Skvělá kniha, které dostojí svému názvu: vše o školním hodnocení. Právě ta pestrost je skvělá, jsou tu inspirace pro alternativního učitele (portfolio, hodnocení bez známek), moderního (jak vést žáky k sebehodnocení a mnoho dalších nápadů) i tradičního (proč nepoužívat pětky, aritmetické průměry známek nebo váhy). Příklady se týkají prvního stupně, druhého i středních škol, jsou zde i náměty pro VŠ učitele. Velmi reprezentativní kniha a přitom čtivá a velmi užitečná pro každého učitele.