Magie: Sedm mystických Hadů
Steve Jackson
Fighting fantasy. Magie série
< 3. díl >
Sedm smrtících mystických Hadů uhání před tebou, aby zpravili arcimága o tvém příchodu. Podaří se ti je polapit dříve? Dvě kostky, tužka a guma je vše, co k tomuto dobrodružství potřebuješ. Ty sám budeš rozhodovat, kterou cestu si vybrat, jaké nebezpečí riskovat a s kterými příšerami se dát do boje. Společně se všemi kouzly, která budeš potřebovat, je možné Sedm mystických Hadů hrát jako samostatné dobrodružství nebo jako součást celé ságy.... celý text
Dobrodružné Fantasy Gamebooky
Vydáno: 1997 , PerseusOriginální název:
The Seven Serpents, 1984
více info...
Přidat komentář
(SPOILER)
Třetí z dílů za mě velmi vydařené dobrodružné magické tetralogie. I jiné gamebooky ze série Fighting fantasy obsahují kouzelné schopnosti hlavního hrdiny (např. Citadela chaosu, V bažinách škorpionů), tady je systém kouzlení však nejpropracovanější. Sází se na poctivost hráče, který si knihu kouzel (která jich obsahuje poměrně dost) prostuduje před výpravou a během dobrodružství už se do ní nesmí podívat (i když jedna příležitost by se tu našla, nicméně je dost dobře schovaná).
Autor dává na výběr hrát za bojovníka (bez kouzlení) nebo za čaroděje, ale ruku na srdce - kdo by nechtěl umět čarovat v gamebooku, který je přímo prosycen magií? V mnoha ošemetných situacích je na výběr z 5 kouzel, mezi která jsou "zamíchaná" i kvazikouzla pro zmatení nepozorných studentů magie, což pobaví.
Cesta skrz Bakland v důsledku není moc dlouhá, ale je třeba několik pokusů, abyste trefili nejlepší cestu pro nalezení několika nezbytných předmětů a co nejvíce mystických Hadů. Také se dost ztrácí Stamina (boji, pastmi, kouzlením) a je méně šancí ji získávat. Obtížnost hry je tedy o něco vyšší, než předchozí díly Magie. Párkrát se sice zemře, což ale nevadí, protože čtenář rád prozkoumá další cesty a vyzkouší si další kouzlení. Prostředí, situace i postavy jsou i zde zajímavé až originální, hrdina sbírá užitečné předměty a informace. Gamebook lze hrát i samostatně, nicméně silně doporučuji hrát v rámci série až po 1. a 2. dílu Magie. Geniální je provázanost s ostatními díly - zde se dají využít v Shamutanské pahorkatině a ve městě Kharé nejen získané magické artefakty, ale hlavně stříbrný prsten, nutící Hady prozradit informace usnadňující rozhodování ve 4. díle v Mampangské pevnosti. Podle počtu přemožených Hadů je hrdina na konci oslaben či posílen do dalšího dobrodružství.
Je to povinná literatura hráčů gamebooků, zejm. milovníků kouzel. Lze doporučit i začátečníkům, včetně mladších čtenářů.
Plusy: Kouzla, zajímavě vykreslené postavy (nečernobíle), kouzla, pěkné ilustrace, kouzla, obrázková hádanka, kouzla, alternativní kostka, kouzla, možnost požádat o pomoc v nouzi bohyni spravedlnosti Libru, kouzla, provázanost s ostatními díly a ještě další kouzla.
Mínusy: Žádné.
Zábavnost: 10/10
Obtížnost: 5/10
Oproti Kharé rozhodně sešup dolů, přirovnal bych k prvnímu dílu. Jinak je to rychle dohratelná a snadno projitelná část, všech 7 hadů je až příliš snadné zabít, když odhalíte jejich slabiny...
Velice propracovaný díl. Při štěstí v předchozích dílech mohou hadi v návaznosti vyzradit různá tajemství, která se budou hodit. Dá se hrát i samostatně. Můj první hraný díl Magie, velice zábavný, průměrně těžký.
Štítky knihy
Autorovy další knížky
1994 | Čaroděj z Ohňové hory |
1996 | Pekelný dům |
1998 | Magie: Napříč Shamutantskou pahorkatinou |
1999 | Strašlivý netvor |
1997 | Magie: Koruna králů |
Konec roku 1984 byl na gamebooky neskutečně bohatý a to platilo i pro MAGII. Jen nějaké tři měsíce po Kharé vyšlo třetí dobrodružství ságy, které zavádí hrdinu do tajemného Baklandu. Putování Baklandem se podobá Shamutantské pahorkatině a protože na konci nečeká žádná šílená magická brána, je kniha relativně dobře dohratelná. Relativně...
Hlavním motivem je totiž hledání sedmi mocných okřídlených hadů a jejich porážení. Bitky s hady možná nezní kdovíjak lákavě ale jen do chvíle než zjistíte, že každý vládne jinému živlu, na každého platí něco jiného a každý vám navíc může poskytnout důležitou nápovědu pro další putování. Vlastně je to jako sedm minibossů a i když napoprvé asi stěží natrefíte na všechny hady, je dobré knihu zkoušet znovu a znovu, dokud se vám nepodaří najít a zlikvidovat všechny. Jedině tak vás totiž do poslední knihy čeká vítaná výhoda (včetně změny statistik v závislosti na počtu poražených hadů).
Hodnocení příběhu - 40%
Obtížnost - 5/10
Délka - 498 odkazů