Ganymédes
Cherie Priest
Mechanické století série
< 4. díl >
Na dně jezera Pontchartrain spočívá děs budící ponorka Ganymédes. Válečný stroj, který by dokázal ukončit válku, kdyby se našel někdo, kdo by jej dokázal ovládat. A kdyby v jeho útrobách nenašel smrt každý, kdo do něj kdy vstoupil… New Orleans není zrovna místem, které by Andan Cly toužil znovu navštívit, ale poté, co dostane telegram s pracovní nabídkou, naskytne se mu možnost spojit dva výnosné obchody. Tomu nelze odolat! Vydává se tedy na cestu, aniž by měl tušení, do čeho se pouští.... celý text
Přidat komentář
Už jsme prolézali podzemní tunely, vytvořené razícím strojem Zemětřasem, proletěli se pirátskou vzducholodí Clementine a uháněli po kolejích s obrněnou lokomotivou jménem Bitevník, takže bylo jen otázkou času, kdy se pustíme do krocení třetího živlu - vody. A je to tu. Čtvrté pokračování cyklu Mechanické století nás v ponorce Ganymédes zavede do divokých vod řeky Mississippi a její delty. Cherie Priestová vždy vybere jednu z již známých postav, které nicméně doposud hráli jen epizodní roli, a učiní ji hlavním protagonistou příběhu. V tomto případě se vyvoleným stal kapitán vzducholodě Naamah Darling Andan Cly, kterému pak v jeho úsilí po dosažení cíle brání či pomáhá plejáda postav, s nimiž jsme se v minulosti již setkali, stejně jako i úplně noví hrdinové. Pravidlem se už také pomalu stává, že první polovina vyprávění je „limonádová story“ a zajímavé to začne být až v druhé polovině románu. Tentokrát to však Priestová vzala v závěru pořádnou zkratkou a z největší bitvy to střihla přímo do happy endu. Trochu násilné, trochu nepochopitelné a hodně neuspokojující.
Kniha měla svižný začátek, který mě pohltil do příběhu a bavil, ale pak se příběh vlekl. Částečně se kniha točila stále kolem jedné věci, nic navíc se tam nedělo. Vůbec by knize neublížilo kdyby měla o 50 stránek méně. Podle mě nejslabší knížka z téhle série.
Štítky knihy
alternativní historie Amerika piráti zombie ponorky steampunk vzducholodě
Začátek byl velmi sympatický, naše známé postavy hezky na jednom místě, to se mi líbilo. No a pak Andan Cly sednul do vzducholodě a odletěl do světa neakčního vyprávění a utahané nudy. V New Orleans z ničeho nic přibyla hromada nových postav, ve kterých jsem měla slušnej hokej, a spoustě detailů by prospělo malé objasnění.
Například jsem si musela znovu prolistovat první svazek, abych si připomněla, jak kapitán Cly vlastně vypadá, a taky nám nikdo nevysvětlil, co zapříčinilo smrt předchozího prvního důstojníka.
Autorka se vrací k vyprávění ve formě dvou dějových linek, které se nakonec samozřejmě protnou, sem tam se rozdělí, ale protože druhá hlavní postava je jak jinak cílevědomá žena, protlačí se do centra dění v ponorce a linka bude zase jenom jedna.
Největší ponorková akce začala v podstatě na konci knihy, takže násilím uspěchaný závěr byl nevyhnutelný a poněkud odbytý..
U tohoto dílu jsem se bohužel docela nudila, no, každopádně doufám, že autorka objasní některá otevřená témata alespoň v závěrečném dílu série, tj například osud Croggona Haineyho a Belle Boydové, rengera Kormana a Josephine a pár informací navíc o zajímavé Ruthie by taky přišlo vhod.