Média a společnost
Jan Jirák , Barbara Köpplová
Média a specifický typ sociální komunikace, na níž se podílejí, stále významnějším způsobem ovlivňují podobu společenského, politického i kulturního života současných společností - včetně podílu na výkonu politické moci - i ekonomickou úspěšnost řady odvětví. Dva autoři se značnou teoretickou i praktickou zkušeností v oblasti fungování médií v České republice nabízejí základní uvedení do studia médií z hlediska sociálněvědní disciplíny mediální studia. Jejich ústředním zájmem je mediální komunikace jako obecný pojem, který zahrnuje institucionalizovanou symbolickou interakci jako společenský proces a složky, které se na ní podílejí (média, publikum, společenský kontext). Oproti dosud vycházejícím překladovým publikacím jde o český pohled, beroucí v úvahu historii i současnost mediální scény i mediálních studií u nás. Výklad je doplněn řadou příkladů z České republiky i ze zahraničí.... celý text
Přidat komentář
"Malý Jirák" je taková malá česká mediální bible. Společností se zaobírá jen okrajově, ale pro úvod do mediálních studií slouží skvěle.
Štítky knihy
masmédia (tisk, rozhlas, TV, internet) sociologie verbální (slovní) komunikace žurnalistika mediace masová komunikace
Skrýt reklamy
Při vytváření otázek na sociální komunikaci super pomocník.