Slza bohů
Raymond E. Feist
Odkaz Trhlinové války série
< 3. díl
Přísně utajovaný náklad, střežený válečnými mnichy Ishapova chrámu, je přepaden piráty a bez ohledu na mocné magické ochrany málem padne do rukou jejich tajemného vůdce. Vrak lodi, na které byl přepravován, lze ale pomocí krondorského cechu zvedačů vraků zachránit – stačí vědět, kde jej hledat, a mít představu o skutečné ceně tajemného nákladu na jeho zatopené palubě…... celý text
Literatura světová Romány Fantasy
Vydáno: 2002 , WalesOriginální název:
Tear of the Gods, 2000
více info...
Přidat komentář
Po zlepšení v druhém dílu krondorské série přichází zde bohužel kvalitativní pokles, i když se mi Slza zdá lepší než Zrada v Krondoru. Příběh je celkem napínavý, několik prvních kapitol dokonce strhující, ale počítačovohernost z knihy čiší skoro všude, což trochu kazí čtenářský zážitek.
Naštěstí počítačové hry nehraji, takže mě ničím neovlivňují. Nevím ani, co bylo dřív, zda hra, nebo kniha. Na magické prvky si úspěšně zvykám od doby, kdy jsem přečetl Harryho Pottera, do té doby jsem byl přísně sci-fi, nyní ke stáru už jsem mnohem, mnohem smířlivější a k různým prostředkům literárního zpracování otevřenější.
Neznám předchozí díly trilogie Krondor, snad se ke mně ještě dostanou, ale tato závěrečná část se mi líbila, děj se utěšeně rozvíjel, napětí stupňovalo, dobře se to četlo. Tedy, žádné Jméno růže to nebylo, ale takové ambice autor zřetelně neměl, a protože mu zjevně šlo především o příběh, snažil jsem se ocenit příběh...
Stejně jako u Zrady v Krondoru je znát, že jde o přepis počítačové hry Return to Krondor. Děj je proto přímočarý a sledujeme vlastně jen skupinku hlavních hrdinů, kteří jdou za primárním úkolem, tedy vyzvednutím Slzy bohů z mořského dna. Do cesty se jim tentokrát postaví nezranitelný pirát a nekromancer. Při čtení mi někdy připadlo, že hru skutečně hraju. Třeba když Solon nalezne mocné bojové kladivo, říkal jsem si: "A hele, War Hammer +3 to undead". I přes jednoduchý děj ale Feist píše hodně čtivě. Jen škoda, že se nedočkáme rozuzlení příběhu. Hlavně chybí uzavření linky s Plazivcem, ke kterému se autor vrátil až po letech v Jimmim a Plazivcovi, který u nás dosud nevyšel.
Další dobrodružství Jimmyho Ručky a jeho přátel. Děj se postupně stává napínavějším a kolem sté stránky kniha vypadá slibně. Bohužel i tato kniha působí jako přepis počítačové hry nebo jako záznam nějaké hry na hrdiny. Hlavní hrdinové tedy pobíjejí nepřátele jako když hrají dračák a v celé knize není nic co by knihu aspoň trochu příblížilo lepšímu hodnocení. Opravdu škoda, vůbec nechápu proč tohle Feist psal nebo proč si s tím nedal větší práci, protože jeho talent je při čtení znát, ale tak nějak ho nepoužil. Kniha je sice ke konci napínavá, ale ne kvůli obavě o život hlavních postav, ale čistě jen ze zvědavosti jak to dopadne. 50%
Jedna z těch několika slabších knih R.E.Feista. Po druhé už jsem to nepřečetl. Hodnocení 50%
Autorovy další knížky
1996 | Mág – Učedník |
1997 | Dcera Impéria |
1996 | Mág – Mistr |
2003 | Čestný nepřítel |
1996 | Stříbrný trn |
Přestože se kniha jmenuje Slza bohů, byla kniha napsána podle počítačové RPG hry Return to Krondor. I po těch letech na mě dýchala nostalgie, protože se jednalo o PC hru, kterou jsem si jako první pořídil v orginálním balení.
Ale ani tahle nostalgie nepomohla tomu, že se jedná o příběh kouskovaný „vedlejšími úkoly“. Přestože je tedy hlavním námětem záchrana artefaktu, který může zabránit velkému chaosu na Midkemii, často se odbočuje k nevýznamným úkolům pro hlavní příběh, jako je boj s otrokáři dětí, lovení monster v kanálu, záchrana dítěte před obětováním temným silám, vypořádání se s vedlejšími záporáky nebo řešení zcela bezvýznamných bitek. Co fungovalo u PC hry, nefunguje u románu. Feist se naneštěstí nepoučil od podobného schématu použitého ve Zradě v Krondoru.